آموزش

فشرده کارکرد های وزارت معارف درهفته گذشته

کابل باختر10 حوت
درهفته گذشته دربرخی ازولایات کشورتعمیرهای جدید یک تعداد مکاتب مورد استفاده قرارگرفته و شماری ورکشاپ ها وسیمینارهای آموزشی برای معلمان برگزارگردید.
به گزارش آژانس باختر: درهفته گذشته تعمیرهای جدید لیسه کاشف ولسوالی انجیل ومکتب ابتداییه حاجی عبدالرحمان طاهری ولسوالی کرخ ولایت هرات به بهره برداری سپرده شد.
تعمیرجدید لیسه کاشف ولسوالی انجیل در یک طبقه درمدت 8 ماه  اعمار شده که دارای 12 اتاق درسی، 3  اتاق اداری با سایر ملحقات ضروری آن می باشد ودرلیسه متدکره 500 شاگرد مصروف آموزش میباشند.
تعمیرمکتب ابتدائیه حاجی عبدالرحمان طاهری ولسوالی کرخ نیز در یک طبقه اعمار شده که گنجایش 300 شاگرد را دارا بوده و مصارف مکاتب متذکره از سوی تیم بازسازی ولایتی مقیم آن ولایت تمویل شده است.
که با اعمارتعمیرهای جدید این مکاتب زمینه آموزش بهتربرای شاگردان مربوط فراهم گردید.
همینگونه درهفته گذشته کار بازسازی لیسه های حضرت عمر (رض) و حضرت زید (رض) در شهر پلخمری ولایت بغلان آغاز گردید.
کار بازسازی این لیسه های به کمک مالی تیم بازسازی کشورهنگری مقیم آن ولایت، دردو ماه آینده انجام میشود.
قابل یاد دهانیست که تیم بازسازی مذکور 200 پایه چوکی، 4 پایه میز اداری و یک تعداد قرطاسیه را نیز به آن لیسه های مساعدت کرد .
همچنان بخاطر ارتقای دانش مسلکی، اضافه از 150 تن از معلمان مکاتب و کارمندان اداری ریاست های معارف ولایات کابل، ننگرها، لغمان، میدان وردک و بادغیس، ازطرف ریاست های معارف آن ولایات به همکاری برخی ازموسسات خارجی، ورکشاپ ها و سیمینارهای آموزشی برگزار گردید.
طبق یک خبردیگر:
درجریان هفته گذشته مرکزآموزشی کمپیوتر و انترنت در لیسه نسوان فتح ولایت هرات توسط مسوولین ریاست معارف آن ولایت افتتاح گردید.
آن مرکز به همکاری اداره ( افغان سیتادل ) با ده پایه کمپیوتروصل درانترنت، درلیسه نسوان فتح شهرهرات تجهیز گردیده است.
اداره (  افغان سیتادل ) بر علاوه لیسه یادشده  7 لیسه دیگررا نیزدرگذشته  با کمپیوتر وانترنت مجهز ساخته و در آینده هم درنظردارد که  32 لیسه دیگررا با کمپیوتر وانترنت تجهیزنمایند.
طبق یک گزارش دیگر:
دفتر( ایسید ) کشور هسپانیه مقیم بادغیس مبلغ هفت هزارو چهارصد وپنجاه دالر امریکایی پول نقد را برای معلمین مکاتب آن ولایت مساعدت کرد.
این مساعدت برای 119 تن معلم آناث شهر قلعه نو آنولایت توزیع شد که از جمله پول متذکره، برای 30 معلم  مبلغ 100 دالری وبرای 89 معلم دیگرمبلغ 50 دالری توزیع گردید.
نماینده دفتر متذکره ضمن آن که نقش معلمان را درجامعه برازنده خواند، اطمینان داد که درآینده نیز با معارف چنین همکاری های را ادامه میدهند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا