آموزش

وسایل و تجهیزات لابراتواری به اختیاروزارت تحصیلات عالی قرار داده شد

كابل 25 سرطان  باختر

به ارزش هفت صد هزار دالر امریکایی وسایل و تجهیزات لابراتواری که از سوی دفتر شیپ بانک جهانی با پوهنتون های کشور مساعدت گردیده،امروز طی مراسمی در اختیاروزارت تحصیلات عالی قرار داده شد.

به گزارش آژانس باختر،در مراسم تحویل دهی این وسایل و تجهیزات،پوهاند دوکتور عبید الله عبید وزیر تحصیلات عالی ضمن سپاسگزاری از کمک دفتر شیپ بانک جهانی،گفت:این وسایل که با معیار های جهانی و با کیفیت عالی از کشور هالند خریداری شده است، زمینه های بهتر آموزش مسلکی  را برای استادان و محصلان، در بخش های پرکتیک مهیا ساخته و راه را برای تحقیقات علمی که جز لاینفک نهاد های تحصیلات عالی می باشد، هموار می نماید.

وی علاوه نمود: برنامه تجهیز لابراتوار های پوهنتون های کشورمطابق اولویت های کاری وزارت تحصیلات عالی تا هفته آینده تکمیل گردیده که تمام پوهنتون های افغانستان مجهز با لابراتوار های پیشرفته و مدرن خواهند شد.

به گفته وزیر تحصیلات عالی، با این وسایل و تجهیزات 35 لابراتوار در پوهنتون های کابل، پولیتخنیک، تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی، ننگرهار، هرات، قندهار، بلخ، تخار، البیرونی، خوست، بامیان و جوزجان تجهیز خواهند شد.

قابل ذکر است که هفته گذشته نیز تعدادی از لابراتوار های پوهنتون های کشور از این کمک ها مستفید گردیدند.

همچنان سه عراده موتر نیز از سوی دفتر شیپ بانک جهانی با وزارت تحصیلات عالی مساعدت شدکه از آن وسايط جهت انتقال هیأت امتحانات  کانکور در حوزه های مرکز و ولایات استفاده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا