جهان

حمله انتحاری اخیردرلاهورپاکستان رهبران آنکشور را شوکه ساخت

کابل باختر/ 27/ اسد
حمله اخیر تروریستی در شهر لاهور پاکستان که منتج به کشته شدن وزیر داخله حکومت ایالتی پنجاب پاکستان شد، صدراعظم آنکشور اعلام کرد که طرح اقدام ملی برای مبارزه با دهشت افگنان را تا نابودی کامل آنها ادامه خواهد داد.
به گزارش آژانس باختر ، به تعقیب قتل شجاع خانزاده وزیر داخله حکومت ایالت پنجاب، صدراعظم پاکستان بخاطر نابودی دهشت افگنان تاکید کرده و گفته مبارزه با دهشت افگنان در این کشور در دستور کار او قراردارد.
این تصمیم صدراعظم پاکستان درست درحالی صورت میگیرد که دولت پاکستان پس از حمله گروهی دهشت افگنان بالای یک مکتب زیر اداره نظامیان پاکستانی درشهر پشاور درسال گذشته که تعداد زیاد از شاگردان آن کشته و یازخمی شدند . طرح اقدام ملی برای مبارزه با گروهای دهشت افگن را در مشوره احزاب سیاسی درپارلمان و سنای آن کشور تصویب کرد ودر آن شماری زیادی را که در برنامه های تروریستان دخیل بودند اعدام کرد و فشار نظامی برطالبان پاکستانی را تشدید بخشد.
اینک با کشته شدن شجاع خانزاده وزیر ایالتی پنجاب پاکستان در حمله انتحاری که درآن نوزده نفر کشته و بیش از بیست وپنج نفر زخمی شدند، صدراعظم پاکستان گفته است که براساس دستور کار جدید، نهادهای مجری قانون این کشور عملیات نظامی را علیه دهشت افگنان تاکسب نتیجه کامل ادامه خواهد داد.
اوافزوده است که کشته شدن وزیر ایالتی پنجاب پیام آور شکست برای عاملان عملیات های دهشت افگنی در پاکستان خواهد بود.
آگاهان سیاسی افغان میگویند که حادثه اخیر تروریستی درپاکستان باردیگر رهبران نظامی و سیاسی پاکستان را شوکه ساخت و آنها را باردیگر برمبارزه علیه چالش های فراخواند که با تاسف پاکستان نیز دچار آن است .
همین حال پاکستان میزبان رهبری طالبان افغان است و طالبان افغان هم عامل بسا از حمله های تروریستی درافغانستان اند که حوادث اخیر در شاه شهید کابل ، کندز ، لوگر ، حملاتی بودکه به طالبان نسبت داده میشود و طالبان خود این خونریزی قتل ووحشت را با افتخار عملکرد خود اعلام کردند .
مگر یک واقعه تروریستی درپاکستان رهبران پاکستان را به آسمانها میرساند باآنهم آنها هیچگاهی نسبت به خواهر خواندگی طالبان افغان و پاکستانی اعتنا نکرده اند.
بل کوشیده اند تا طالبان افغان رابه عنوان وسیله برای اهداف شان درافغانستان در اختیار خود داشته باشند.
کابل تروریزم را تهدید مشترک میداند وغرض برچیدن گلیم تروریزم از منطقه برمبارزه ، هماهنگ تاکید کرد مگر پاکستان همیشه ازاین تلاش ها درمیز مذاکره و با الفاظ شیرین و ملایم استقبال کرده و هیچگاهی به گونه یی شفاف و واقعی درحل مشکلات موجود کار نکرده است درحالیکه تروریزم نمی تواند برای افغانها دشمن و برای پاکستان خواهر خوانده باشد قتل شجاع خانزاده نشان دادکه تروریستان در پاکستان در رسیدن به مردم آنکشور نزدیک تراند زیرا خانه و کاشانه شان در همانجا است بل آنها باید استعداد درک این مطلب را پیدا کنند که تروریزم دوست بوده نمی تواند .  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا