اخبارجامعه

رییس سازمان صحی جهانی با مسوولان محلی بامیان دیدار کرد

بامیان، ۱۳ سرطان ،باختر
دکتر داپنگ لو رییس سازمان صحی جهان و هیئت همراهش دیروز هنگام سفرش به بامیان، با مولوی عبدالله سرحدی والی ان ولایت دیدار کرد و پیرامون چگونگی ادامه فعالیت‌ها و همکاری‌های این سازمان در ولایت بامیان گفتگو نمود.
مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان از حضور رییس سازمان صحی جهان، ابراز قدر دانی نمود و بیان داشت: امنیت در سرتاسر بامیان تامین است و ارائه خدمات صحی نیز در سطح آن ولایت ادامه دارد اما از نظر اداره محلی بامیان خدمات صحی که فعلا در این ولایت ارائه می‌شود کافی نبوده و لازم است که جامعه جهانی و به خصوص سازمان صحی جهان اقدامات جدی را روی دست بگیرند.
در این دیدارمسوولان محلی بامیان خواستار همکاری ویژه سازمان جهانی صحت در بامیان شدند و از این هیئت بلندپایه خواستند که برای ارتقای این شفاخانه ولایتی به شفاخانه حوزوی همکاری کند.
والی بامیان از رییس سازمان صحی جهانی خواست که در ولایت بامیان یک مرکز آمبولانس ایجاد کنند تا آمار مرگ و میر مریضان و به ویژه مادرانی که در اثر نبود آمبولانس جان شان را از دست می‌دهند پایین بیاید.
ادامه فعالیت شفاخانه کرونا از خواست‌های دیگر والی بامیان بود که در این دیدار مطرح شد.
دکتر داپنگ لو رییس سازمان صحی جهانی ضمن تقدیر و تشکر از توجه مقام ولایت اظهار داشت که آنها به خاطر بررسی مشکلات صحی و بهداشتی و ارائه برنامه‌ها و خدمات صحی این سازمان جهانی به بامیان سفر نموده اند.
وی وعده سپرد که در راستای حل مشکلات مراکز صحی و شفاخانه بامیان تلاش ‌کرده و همچنان شفاخانه معتادان بامیان را تجهیز نماید. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا