امنیت

تظاهرکنندگان :حکومت باید راه ارزگان – قندهار را ازوجود طالبان پاک کند

ترینکوت /۹ سنبله /باختر
صدها تن در ترینکوت مرکز ارزگان درواکنش به بسته بودن شاهراه این ولایت با قندهار دست به تظاهرات زدند.
تظاهرکنندگان که در برابر دفتروالی ارزگان گردهم آمده اند می گویندکه تا زمانی که حکومت اقدام به بازگشایی شاهراه ترینکوت – قندهار نکند به والی جدید اجازه کار نمی دهیم.
این درحالی است که والی تازه گماشته شده ارزگان قرار است به زودی کارش را آغازکند.
تظاهرکنندگان را رانندگان موترهای مسافر بری وکاروان های تجاری ، فعالان مدنی ، بزرگان قومی و محلی ودانش آموزان و دانش جویان تشکیل می دهند.
عبدالفغار یکی ازاین تظاهر کنندگان به آژانس باخترگفت که حکومت بایدبا راه اندازی عملیات نظامی طالبان را از شاهراه ترینکوت – قندهار براند.
یکی از رانندگان بس مسافربری در شاهراه ترینکوت – قندهار می گوید که درموجودیت طالبان مسلح ،گذشتن ازمناطق نا امن این راه بازی با زندگی است.
اوگفت که طالبان با ماین و بمب گذاری درمسیر جاده عمومی،به حمله های مسلحانه برکاروان ها دست می زنند و مسافران را مورد آزار واذیت قرار می دهند.
ازسویی هم یک رانند کاروان تجاری می گوید که طالبان پول هنگفتی از رانندگان می گیرد.
تظاهرکنندگان جادۀ ولایت را در شهرترینکوت بستند وگفتند تا زمانی که حکومت اقدام به بازگشایی شاهراه ترینکوت – قندهار به روی ترافیک نکند آنان به والی جدید اجازه رفتن به دفترش را نخواهند داد.
با این حال مقامات ارشد در قول اردو های اتل و میوند در جنوب کشور می گویند که به زودی عملیات ضد هراس افگنانه یی برای پاک سازی شاهراه ترینکوت – قندهار به راه می اندازند تا این شاهراه برای مسافران و کاروان های تجاری مصوون شود.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا