آموزش

جذب یک صد هزار متعلم به مکاتب در سال جدید

شهرهرات 28 حوت باختر
مسوولان ریاست معارف ولایت هرات ، از جذب نزدیک به یک صد هزار متعلم جدید در سال نو به مکتب‌ها خبر دادند.
آنان می‌گویند: در حالی این شمار از متعلمان را برای آموزش و پرورش جذب می‌کنند که این اداره امکانات محدود و اندکی را برای تحت پوشش قرار دادن شاگردان در دست دارد.
روح الله ازهد رییس معارف هرات مردم هرات را حامیان واقعی معارف و تعلیم و تربیه خواند واز رسانه‌ها، علما، روحانیون، وکلا و متنفذان خواست تا با معارف این ولایت همانند همیشه همکار باشند و کودکان شان را برای رفتن به مکتب تشویق کنند.
به گفته ازهد، در ولایت هرات ۱۰۳٨ مکتب فعال می باشد که بیش از ٨۰۰ هزار شاگرد در آنها مشغول فراگیری درس‌ اند.
رئیس معارف هرات در این کنفرانس خبری همچنان یادآور شد که از این میان، بیش از ۳۰ مکتب در نقاط مختلف و دور‌دست ولسوالی‌ها نظر به دلایل مختلف، بسته می باشد، که پیش از این حدود ۳۲۰ هزار متعلم در آن مصروف آموزش بودند.
رییس معارف هرات از کمبودی ۵۵۰۰ معلم در چوکات معارف خبر داد وبیان داشت که تلاش‌های جدی‌ برای پر کردن این بست‌های خالی جریان دارد.
در عین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات، با تائید این مطلب که شاگردان مکاتب در برخی نقاط از تعلیم و تربیه باز مانده اند می‌گوید که اداره محلی هرات همواره تلاش داشته است تا از هر طریق ممکن زمینه را برای آموزش شاگردان در مکاتب فراهم سازد.
وی گفت که اداره محلی هرات در نقاط بسیار دور دست و نسبتأ نا امن تلاش کرده است تا با همکاری نیروهای امنیتی، وکلای گذر و بزرگان محل دروازه مکاتب را به روی شاگردان برای فراگیری دروس باز نگه‌دارند.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا