اخبارامنیتجامعه

سازمان ملل؛ خواهان حمایت جهانی از آواره شدگان جنگ در افغانستان شد

کابل/ ۸ جوزا/ باختر

کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، خواهان حمایت بیش‌ترجامعۀ جهانی از مردم افغانستان به ویژه از آواره‌گان و پناه‌جویان در این کشور شد.

 به گزارش آژانس باختر؛این در خواست در پایان سفر چهار روزه رائوف مازو، معاون کمیساری عالی پناهند‌گان در امور عملیاتی از افغانستان مطرح شده است.

او ابراز نگرانی کرده است که میزان کمک‌ها به افغانستان و بودجه کمک‌های بشردوستانه برای این کشور کاهش می‌یابد.

 نماینده کمیساری پناهندگان سازمان ملل متحد می‌افزاید که از ۱۳۵.۵میلیون دالر، مبلغ درخواست مالی این نهاد برای سال ۲۰۲۱ تنها ۲۴ درصد این پول تهیه شده است.

به گفتۀ مازو، کمیساری پناهندگان سازمان ملل در شش ماه گذشته به بیش از ۱۰۰ هزار خانواده بی‌جا شده با کمک‌های مالی، صحی و غذایی و نیز تهیه سرپناه، کمک کرده است.

 طبق اعلام کمیساری عالی پناهند‌گان سازمان ملل متحد، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در جنگ‌های اخیر در افغانستان آواره شده‌اند.

رائوف مازو، معاون کمیساری عالی پناهند‌گان در امور عملیاتی، گفته است: «افغانستان در برهۀ‌ حساس و تاریخی قرار دارد و هم‌زمان با تلاش‌های مداوم برای استقرار صلح، فعالیت‌های امدادی و توسعه نیز افزایش یابد.»

مازو در اولین سفر خود به افغانستان، با امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، نورالرحمن اخلاقی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان و میرویس ناب، سرپرست وزارت خارجه دیدار کرده است. او از ادامۀ کمک‌های کمیساری عالی پناهند‌گان سازمان ملل متحد در جریان این سفر اطمینان داده است.

 در همین حال، کمیساری عالی پناهند‌گان سازمان ملل متحد گفته است که افغانستان با داشتن ۳۵ میلیون جمعیت که بیش‌ترشان جوانان هستند، در وضعیت بد امنیتی و اقتصادی بسر می‌برد و میلیون‌ها شهروند آن به کشورهای خارجی مهاجر شده‌اند. این نهاد بر لزوم افزایش کمک‌ها به افغانستان تأکید کرده است.نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا