اقتصاد

عواید مالیاتی وگمرکات به ۱۶۵ میلیارد افغانی رسیده است

کابل/19 عقرب/ باختر
از آغاز سال مالی ۱۳۹۸ تا اکنون مجموع عواید مالیاتی وگمرکات  به ۱۶۵ میلیارد افغانی رسیده است وگمان می رود  که این رقم تا پایان سال مالی افزایش یابد.
ولید تمیم، معین عواید وگمرکات وزارت مالیه که امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیرامون دست آورد های سالجاری این معینیت صحبت می کرد افزود: صندوق بین المللی پول  (IMF) سقف عواید مالی وگمرکات کشور برای سال مالی ۱۳۹۸ را دوصد میلیارد افغانی هدف تعیین کرده است که میزان مجموعی عواید جمع آوری شده تا اکنون ۱۱ درصد افزایش را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.
وی اضافه کرد  که کار ایجاد ترازوی دیجیتل برای گمرک نیمروز آغاز شده است. وی افزود قرار است تاسه ماه آینده گمرکات غرب وننگرهارنیز با ترازوی دیجیتلی مجهز شود. همچنان کمره های مدار بسته در ساحه گدام های ننگرهار فعال شده واین برنامه در سایر گدام های گمرکات نیز عملی می شود.
معین عواید وگمرکات همچنان گفت خریداری اسکنر ها برای گمرکات کشور طی مراحل شده است و به مرحله تدارکات رسیده است.
در همین حال، زمان تصفیه مالی مالیه دهندگان که پیش از آن زمانگیر بود، اکنون به ۲۱ روز که ۱۶۸ ساعت کاری را در بر می گیرد، کاهش یافته است.
ولید تمیم اضافه کرد که آن شمار شرکت هایی که جواز دریافت کرده اند ولی از چند سال به اینسو فعالیت تجارتی ندارند، جواز شان تمدید نخواهد شد وقرار است لیست ۵۰ هزار شرکت از این دست، با وزارت مالیه شریک شود.
او گفت فصل انتخابات ظاهراً بر کار تجارت تاثیر گذاشته است که با اعلان نتایج انتخابات، بازار کار وبار رونق بیشتر خواهد گرفت. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا