آموزش

سازمان حمایت از اطفال: کودکان در زمان قرنطین بسیار اندک آموخته‌اند

کابل/ 24 سنبله/ باختر
‎ بر بنیاد یک گزارش، در جریان محدودیت های ناشی از ویروس کرونا از هر ده کودک، هشت کودک هیچ نیاموخته اند و یا بسیار کم آموخته اند.
دفتر بین المللی حمایت از اطفال «سیف د چلدرن» امروز با نشر یک گزارش گفته است که در 6 ماه گذشته که ویروس کرونا درافغانستان همه‎گیر شد، آسیب پذیر ترین کودکان به طور گُسترده دسترسی به آموزش، خدمات صحی و غذا را ازدست داده‌اند و هم‌زمان محافظت از آنان در برابر تهدیدها به پایین ترین سطح کاهش یافته‌است.
در این گزارش 480 کودک بررسی شده اند که نتایج آن نشان می دهد که دو سوم (64٪) کودکان شامل این بررسی هیچ رابطه در زمان قرنطین با معلمان نداشته‌اند. در این گزارش آمده است که 8 کودک از هر 10 کودک به این باور بوده‌اند که در زمان بسته بودن مکاتب یا هیچ نیاموخته اند و یاهم خیلی اندک آموخته‌اند و  4.6 درصد کودکان که حتی یک کودک در هر 20 کودک نمی‌شود، کم از کم روز یک بار با معلم در تماس بوده‌اند.
نتایج این گزارش نشان می دهد که  30 درصد کودکان در جریان محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا به نحوی با خشونت روبه‌رو شده‌اند و در مناطق دوردست از هر سه خانواده، یک خانواده به مشکل به مواد درسی دسترسی داشته‌است، اما در شهرها این شمار به یک خانواده در هر پنج خانواده می‌رسد.
در گزارش آمده‌است که بیماری کرونا وضعیت را برای کودکان در افغانستان بدتر و خطرناکتر کرده است و این وضعیت مخصوصاً در قسمت دختران بیشتر صدق می‌کند.محجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا