جهان

متهمان اصلی ترور در پاریس به ۳۰ سال حبس محکوم شدند

پاریس/دویچه وله/۲۸قوس/باختر
جمعاً ۱۷ تن در حملات تروریستی اسلامگرایان افراطی از جمله بر مجله طنز نویس فرانسوی ›شارلی ابدو‹ در سال ۲۰۱۵ جان باختند. حالا محکمه بزرگ ویژه متهمان اصلی را به ۳۰ سال زندان محکوم کرد.
در پی تحقیقات وسیع و طولانی محکمه در پاریس در مورد حمله بر مجله طنز نویس فرانسوی ›شارلی ابدو‹ و یک مغازه بزرگ یهودی در پاریس، به روز چهارشنبه شمار زیادی از مردانی که در این حملات خونین دست داشتند، به چهار سال زندان تا حبس مادام العمر محکوم شدند.
براساس گزارش این محکمه ویژه، محکومین، از سه عامل ترور حمایت کرده اند که در جنوری سال ۲۰۱۵، جمعاً ۱۷ نفر را کشتند که در میان آن‌ها بعضی از مشهور ترین کاریکاتوریست های فرانسه بودند.
دو متهم اصلی به عنوان همدستان به ۳۰ سال زندان و حبس مادام العمر محکوم شدند. سارنوالی ضد ترور برای این دو خواستار بالاترین درجه مجازات شده بودند. سه عامل دیگر ترور بعد از حملات توسط پولیس از پا درآمده بودند.
محمد بلحسین که شامل متهمین اصلی بود، براساس ارزیابی سازمان های استخباراتی، در سوریه کشته شده است؛ به این دلیل حکم محکمه علیه او نمادین بود.
علی رضا پولات متهم اصلی دومی علیه محکومیت اش به ۳۰ سال زندان، استیناف طلب شده است. محکمه علیه او نیز خواستار حبس مادام العمر شده بود، اما او از اتهام عضویت در یک گروه تروریستی تبرئه شد.
سه تن از جمعاً ۱۴ فرد متهم در غیاب شان محکوم شدند که در میان آن‌ها حیات بحسین به عنوان تنها زن، شریک زندگی یکی از عاملین ترور، به ۳۰ زندان محکوم شد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا