سیاست

وزیر امور داخله مورد تقدیر قرار گرفت

کابل باختر 30 جدی
محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله، امروز در یک نشست فوق العاده، به پیشنهاد کمیسیون امنیت داخلی، از سوی عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه، مورد تقدیر قرار گرفت.
کمیسیون امنیت داخلی و رییس ولسی جرگه، محمد عمر داوود زی وزیر امور داخله را به خاطر بهبود وضعیت امنیتی در ماه های اخیر، و آماده گی ها برای تامین امنیت انتخابات، با اهدای لوح تقدیر  مورد تقدیر قرار داد.
عبدالروف ابراهیمی، رییس ولسی جرگه، هنگام اهدای لوح تقدیر به وزیر امور داخله، گفت: کار کردهای خوب وزیر امور داخله که باعث بهبود وضعیت امنیتی شده؛ ارایه و عملی نمودن طرح های امنیتی؛ رعایت شایسته سالاری در گزینش کارمندان ارشد وزارت امور داخله؛ در نظر گرفتن اصل مکافات و مجازات در چگونگی بررسی عملکرد نیروهای پولیس؛ ایجاد اصلاحات اداری در چوکات وزارت امور داخله؛ مبارزه جدی با فساد؛ رعایت حقوق بشر و در نظر داشت توازن جنسیتی در ساختار تشکیلاتی وزارت امور داخله؛ از مواردی است که با استناد به آن، وزیر امور داخله مورد ستایش قرار گرفت.
ابراهیمی، با اشاره به عملکرد خوب وزیر امور داخله در عرصه تامین امنیت، ایجاد اصلاحات در رهبری پولیس و آماده گی ها برای تامین امنیت انتخابات و انتقال مسوولیت های امنیتی، گفت که به خاطر پیشرفت های حاصله در عرصه های یاد شده، کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه به هیأت اداری   پیشنهاد کرده که وزیر امور داخله مورد تقدیر قرار گیرد.
در همین حال، محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله ، در حالی که از اعضای ولسی جرگه مبنی بر تشویق و همکاری نزدیک آنان با وزارت امور داخله قدر دانی نموده، دستاوردها و پیشرفت های حاصله را برخاسته از مشوره های سودمند اعضای ولسی جرگه خوانده،  تعهد کرد که در راستای مبارزه با فساد، از میان برداشتن چالش های امنیتی، ظرفیت سازی، و اجراآت بهتر، به گونه جدی تلاش خواهد کرد.
در این نشست، هم چنان، شماری از نماینده گان مردم، از برخی مشکلات امنیتی و خود سری های پولیس در ولایت های شان یاد آوری کرده و پیشنهاداتی را در این زمینه به وزیر امور داخله ارایه کردند.
جلوگیری از استفاده شخصی نیروها و امکانات پولیس توسط بعضی مقامات دولتی، جلوگیری از دخالت نماینده گان مجلس در مقرری های رهبری پولیس ملی، ازدیاد نیروهای پولیس در زندان پلچرخی، افزایش پولیس محلی در لغمان، بررسی کارکردهای پولیس ارزگان و هلمند، و اعتماد سازی میان مردم و پولیس، از موضوعات دیگری بود که در دیدار وزیر امور داخله با اعضای ولسی جرگه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیر امور داخله؛ مشوره ها و پیشنهادات نماینده گان مجلس را یادداشت نموده گفت، کارکرد وفعالیت نیروهای پولیس ملی در تمامی ولایت های افغانستان زیر بررسی رهبری وزارت امور داخله قرار دارد و به تمامی این چالش ها رسیده گی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا