سیاست

وزیر امور خارجه : شرایط برای تحکیم بیشتر روابط دوجانبه میان افغانستان و مصر مساعد است

کابل/ 5 ثور / باختر

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز، با مهاب نصر مصطفی سفیر جمهوری عربی مصر مقیم کابل، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت خارجه به آژانس باختر،در آغاز این ملاقات، سفیر جمهوری عربی مصر مقیم کابل ، به دیرینه تاریخی روابط دوستانه و همکاری ها میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری عربی مصر اشاره نموده افزود: "با در نظرداشت زمینه مساعد و فرصت های موجود، روابط دوجانبه و همکاری ها میان افغانستان و مصر باید به مراتب تعمیق و گسترش یابد. در ادامه، سفیر جمهوری عربی مصر در مورد همکاری های کشور متبوعش با جمهوری اسلامی افغانستان، در ساحات مختلف، به وزیر امور خارجه معلومات ارائه نمود.
سپس، وزیر امور خارجه ، اظهار داشت: "بدون شک، دوستی میان افغانستان و مصر دارای پیشینه طولانی بوده و امروز شرایط برای تحکیم هرچه بیشتر روابط دو جانبه و ارتقای سطح همکاری ها میان دو کشور مساعد است. جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن تقدیر از همکاری های ارزنده جمهوری عربی مصر، خواهان تداوم این گونه همکاری های سودمند و گسترش هرچه بیشتر روابط دو جانبه با این کشور دوست می باشد."
در اخیر، وزیر امور خارجه فراهم آوری بورس های آموزشی در ساحات مختلف از جانب مصر به محصلین و کارمندان دولت جمهوری اسلامی افغانستان را اکیداً، سودمند و با ارزش توصیف نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا