سیاست

حامد کرزی: حمله بمبی بالای رهبران عوامی نشنل پارتی، حمله بالای حزب سیاسی می باشد که بنیانگذار عدم تشدد در منطقه بوده است

 

 

كابل 28 حمل باختر

 حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله بمی بالای غلام احمد بلور و هارون بلور رهبران "عوامی نشنل پارتی" را شدیداً تقبیح کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر،بر اساس گزارشهاي خبری، دیروز هنگامیکه اعضای بلند پایهء "عوامی نشنل پارتی" برای اشتراک در یک محفلی در شهر پشاور رهسپار بودند، مورد حمله بمی قرار گرفتند که در نتیجه آن ۱۶ تن از اعضای این حزب کشته شدند و به شمول غلام احمد بلور بیشتر از ۲۰ تن دیگر زخمی گردیدند.

رئیس جمهور حامد کرزی با محکوم نمودن این حمله تروریستی گفت که این حمله بالای حزب سیاسی صورت می گیرد که به رهبری خان عبدالغفار خان بنیانگذار عدم تشدد در منطقه بوده است.

حامد کرزی افزود: این حملات را کسانی انجام میدهند که می خواهند پشتون های آنطرف خط دیورند را از صحنه سیاسی و اجتماعی حذف کنند. وی گفت که این حمله بالای رهبران ترقی خواه، تعلیم پسند و صلح خواه یک قوم است.

رئیس جمهور گفت که این اعمال غیر اسلامی و غیر انسانی طالبان که برای اهداف بیگانه ها صورت می گیرد، دشمنی با پیشرفت، ترقی و عزت پشتون ها می باشد.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: پشتون های آنسوی خط دیورند و مردم افغانستان در اینسو با دشمنی مواجه اند که می خواهد از یک جانب رهبران ترقی خواه و صاحب نفوذ و علمای دینی را نابود سازند و از جانب دیگر نسل های حال و آینده ما را در تاریکی جهالت نگهدارند.

حامد کرزی گفت که چندی قبل دشمنان صلح و ترقی در آن سوی خط دیورند عضو ارشد عوامل نشنل پارتی بشیر احمد بلور و در افغانستان، استاد برهان الدین ربانی رئیس اسبق شورای عالی صلح را به شهادت رساندند.

رئیس جمهور همچنان گفت که دشمنان انسان و انسانیتبي نظير بوتو شخصیت سیاسی و مترقی را در پاکستان به قتل رساندند و به کشتار عامه هزاره ها در کویته و مردمان ملکی در ولایات فراه و کندز دست زدند که این اعمال آنها جنایت بزرگ، تاسف بار و قابل غور است.

حامد کرزی گفت که جهان نباید در مقابل این نوع جنایت که برخلاف انسان و انسانیت انجام میشود، سکوت کند.

رئیس جمهور شب گذشته با اسفندیار ولی خان رهبر عوامی نشنل پارتی و صبح امروز با غلام احمد بلور که در این حمله زخمی گردیده است، صحبت تیلفونی کرد و با تقبیح این حمله تروریستی مراتب همدردی و تسلیت خویش را برای آنان ابراز کرد.

افغانستان یکبار دیگر بالای دولت پاکستان صدا می کند که برای مبارزه بر علیه تروریزم و افراطیت باید همکاری واقعی و صمیمانه نماید و افغانستان در این راستا آماده هر گونه همکاری واقعی می باشد.

حامد کرزی مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های شهدای این حادثه ابراز می کند و برای مجروحین، صحتمندی کامل از درگاه خداوند ج استدعا دارد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا