سیاست

رئیس جمهور غنی با مدیران ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی دیدار کرد

کابل باختر7 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز با مدیران امنیت ملی ولسوالی‌های شماری از ولایت های کشور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا مسعود اندرابی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی راه اندازی سیمینار آموزشی را به مدیران امنیت ملی ولسوالی‌ها به منظور ارتقاء ظرفیت آنان مؤثر دانسته گفت، در این سیمینار ضمن بحث پیرامون پالیسی‌های امنیت ملی، معلومات مفید از جانب متخصصین امنیت ملی به اشتراک کننده گان نیز ارائه گردید.
وی گفت، دراین سیمینار در کنار ارائه معلومات مسلکی، آشنایی میان مسوولین امنیت ملی ولسوالی‌های ولایات مختلف، باعث افزایش همکاری و هماهنگی بیشتر می‌گردد. وی خاطر نشان کرد که در این سیمینار روی جمع آوری اطلاعات دقیق، به منسوبین و مسوولین امنیت ملی نیز تأکید شده است.
سپس مدیر اطرافی ریاست امنیت ملی ولایت بلخ و مدیر امنیت ملی ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک به نمایندگی از دیگران صحبت نمودند و راه اندازی سیمینار مذکور را جهت ارتقاء ظرفیت مدیران و شریک نمودن تجارب مفید دانستند.
آنان مشکلات موجود شانرا در زمینۀ نبود ساختمان امنیت ملی در ولسوالی‌ها، وسایل تخنیکی و کمبود وسایط نقلیه به رئیس جمهور شریک نمودند.
رئیس جمهور غنی خطاب به مدیران و منسوبین امنیت ملی گفت، شما، نقش شما، معلومات و تلاش‌های که انجام می‌دهید، نهایت مهم می‌باشد، زیرا شما در میان مردم قرار دارید، به مناطق آشنا هستید، سعی و تلاش نموده و از تجارب کافی برخوردار می‌باشید.
رئیس جمهور کشور گفت:" به عنوان سر قوماندان اعلی قوای مسلح، شما نزد من از جایگاه خاص بر خوردار هستید و قربانی‌های شما باعث رفاه، خوشبختی و آسایش آیندۀ مردم افغانستان خواهد شد."
رئیس جمهور با اشاره به سخنرانی‌اش در جلسۀ فوق العادۀ شورای ملی گفت، امید است که در زمینه تعریف دوست و دشمن ابهامات از میان برداشته شده باشد. وی افزود، آنانی‌که علیه نظام افغانستان بغاوت می‌کنند، دشمنان افغانستان هستند.
محمد اشرف غنی گفت، آنانی‌که نیروهای امنیتی و دفاعی و هموطنان بی‌گناه ما را شهید نمودند، حملات تروریستی را انجام داده و مرتکب جرم‌های سنگین گردیدند، بر اساس فیصله ارگان‌های عدلی و قضایی کشور اعدام خواهند شد.
رئیس جمهور گفت، داعش و تروریست که کودکان، زنان، بزرگان و هموطنان بی‌گناه ما را به شهادت می‌رسانند، نیروهای امنیتی و دفاعی ما آنان را در خاک افغانستان نابود خواهند کرد.
محمد اشرف غنی گفت، ما دنیا را با عقلانیت، تدبیر و استدلال قانع ساختیم که موقف ما برحق است و امروز اکثر کشورهای منطقه و جهان با تمام قوت در کنار ما ایستاده اند، و برای همکاری دوامدار نظامی و اقتصادی شان متعهد می‌باشند.
رئیس جمهور غنی قوای امنیتی و دفاعی مخصوصاً نیروهای خاص کشور را در منطقه بی‌نظیر دانسته گفت، امروز این قوا از توانایی لازم برخوردار اند و در هر نقطۀ کشور توانایی انجام عملیات‌های مؤفق نظامی را دارند.
وی گفت:" ما در جریان هجده ماه گذشته در راستای تأمین صلح تلاش‌های کافی نمودیم، اما آنان صلح را رد کردند و هفتۀ گذشته همکاران شما و مردم عام را به شهادت رساندند، زیرا آنان باغیان و مجرمان هستند."
رئیس جمهور کشور به منسوبین امنیت ملی با تأکید گفت، ساحۀ فعالیت تروریستان را تنگ سازید، در دل‌های شان رعب و ترس ایجاد کنید، راه‌های رفت و آمد شانرا مسدود نموده منابع مالی شانرا بخشکانید و از طریق عملیات‌های زمینی و هوایی مکان‌های تجمع آنان را تخریب و آنان را نابود سازید.

رئیس جمهور تأمین امنیت شاهراه‌ها را معیار عمدۀ اعتماد مردم بالای امنیت خواند و اضافه کرد که تأمین امنیت پروژۀ تاپی از مسوولیت‌های عمدۀ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می‌باشد.
محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که با ساخت مجتمع ها در ولسوالی‎ها، مشکل نبود تعمیر امنیت ملی حل خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا