اقتصاد

رییس اجراییه کشور با شماری از سرمایه‌گذاران افغان در دهلی دیدار کرد

کابل باختر 7 میزان
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دیروز در اقامتگاهش در دهلی جدید، با شماری از بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغان دیدار و ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار، داکتر عبدالله عبدالله از سهم و حضور فعال سرمایه‌گذاران افغان در نمایشگاه دهلی جدید سپاس‌گزاری کرد.
رییس اجراییه با تشریح وضعیت سیاسی- امنیتی کشور گفت که بازرگانان هندی به گونۀ طبیعی علاقمند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند و آن‌ها نیازمند همکاری و رهنمایی برای سرمایه‌گذاری در کشورما می‌باشند.
رییس اجراییه افغانستان، از همکاری سرمایه‌گذاران هند و افغانستان در گذشته یادآوری کرد و گفت که اخیراً برخی از پروژه‌های انرژی به کمک سرمایه‌گذاران هندی در افغانستان راه‌اندازی شده که پروژۀ برق آفتابی ولایت قندهار نمونۀ خوب آن می‌باشد.
داکتر عبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت که برخی از مسوولیت‌ها به دولت بر می‌گردد که تسهیلات لازم را با سرمایه‌گذاران فراهم سازد تا آنها بتوانند با خاطر آرام به کار و فعالیت بپردازند.
رییس اجراییه افغانستان گفت که باید در عرصۀ تکس و مالیه سهولت‌هایی ایجاد شود و همچنان فرصت کار به سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط ایجاد گردد.
داکتر عبدالله عبدالله به تجار افغانستان گفت که پس از این مشکلات و چالش‌های خویش را با حکومت در میان گذارند تا در راستای حل آن اقدام صورت گیرد.
در ادامه، سرمایه‌گذاران افغانستان بزرگترین چالش سد راه سرمایه‌گذاری در کشور را مشکلات امنیتی عنوان کردند و از حکومت خواستند که مصونیت سرمایه‌گذاران هندی و داخلی را تضمین نمایند.
آن‌ها گفتند که از سال‌ها بدین‌سو برخی اقلام تولیدی افغانستان به نام کشورهای همسایه در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد و نیاز است تا این وضعیت تغییر نماید.# ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا