امنیت

افزایش حضورطالبان درهلمند وتلاش به راه اندازی یک عملیات بزرگ نظامی

لشکرگاه 14 میزان باختر
درپی افزایش حضوروفعالیت طالبان مسلح دربخش هایی ازولایت هلمند , قوماندانان نیروهای امنیتی ازتلاش ها برای راه اندزای یک عملیات بزرگ نظامی دراین ولایت خبردادند.
این عملیات نظامی به زودی وبه اشتراک صدها منسوب پولیس , اردو وامنیت ملی با حمایت قوای هوایی راه اندازی خواهد شد.
هدف ازراه اندازی این عملیات بزرگ نظامی پایان دادن به حضور روز افزون گروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح درهلمند  خوانده شده است.
حداقل سه ماه قبل نزدیک به یک هزارطالب مسلح به شمول صدها جنگجوی پاکستانی این گروه از پاکستان برپوسته های امنیتی ولسوالی سنگین حمله کردند و این جنگجویان تازه وارد آهسته آهسته دامنه حضورشان را به ولسوالی های نوزاد , مارجه , کجکی , موسی قلعه وحتی بخش هایی ازشهرلشکرگاه مرکزهلمند گسترش دهند.
درحال حاضرطالبان پاکستانی و افغان به جان غیرنظامیان افتاده اند وعلی الرغم ظلم وستم با ماین گذاری و حملات مسلحانه همواره افراد بی گناه را می کشند وزخمی می سازند.
مردم بخش های تحت تصرف گروه های تروریستی درهلمند همواره از وحشت طالبان ازخانه های شان فرارکرده و ازدولت خواسته اند تا با استقرار نیرو وراه اندازی عملیات نظامی زمینه را برای زنده گی بدور از ترس آنان فراهم سازد.
والی هلمند اخیرأ گفت که طالبان بیشترین بزرگ  راه های این ولایت را ماین گذاری کرده اند و با این کارخود همیشه افراد ملکی را قربانی می گیرند.
درحال حاضر بخش های که به دست طالبان مسلح است درآن مکاتب به روی شاگردان بسته است ونیز از بازسازی و خدمات شهری خبری نیست.
اما عمرځواک سخنگوی والی هلمند تصرف بیشترین بخش های این ولایت به دست طالبان مسلح را رد می کند ومی گوید که تنها در ولسوالی سنگین طالبان حضورگسترده دارند.
به گفته ځواک به زودی عملیات بزرگ نظامی برای پاکسازی کامل هلمند از وجود گروه های تروریستی به ویژه طالبان مسلح آغازخواهد شد.
مسوولان محلی هلمند , آی اس آی سازمان استخبارات پاکستان را عامل اصلی فعالیت های تروریستی دراین ولایت و افغانستان می خوانند.
آنان می گویند که آی اس آی با حمایت وتجهیز گروه های تروریستی زمینه را برای سرازیرشدن شان به افغانستان وحملات شان درکشور فراهم می سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا