جهان

همکاری سرحدی تاجکستان با همسایگانش گسترش خواهد یافت

دوشنبه – ایرنا – باختر- 7 جوزا
امام علی رحمان ، رئیس جمهور تاجکستان  گفت: ، همکاری های سرحدی  با کشورهای همسایه و منطقه را به منظور تامین ثبات آن کشور گسترش خواهند داد.
به گزارش ایرنا ، امام علی رحمان دیروز  در یک پیام تلویزیونی به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس نیروهای سرحدی  تاجکستان  افزود: در 20 سال گذشته با کمک کشور ها و سازمان های خارجی تجهیزات و امکانات سرحدی  این کشور تقویت یافته است و ده ها قرارگاه و برج های دیده بانی سرحدی  تعمیر و بازسازی شده است.
رئیس جمهوری تاجکستان  با توجه به خطر های جهانی بخصوص گسترش تروریزم و افراط گری ، قاچاق مواد مخدر و جنایت های سازمان یافته، تامین ثبات و امنیت سرحدات کشور را وظیفه نیرو های امنیت ملی و سرحد بانان این کشور عنوان کرد .
وی با بیان اینکه هم اکنون نیرو های سرحدی این کشور به بیش از 20 هزار نفر افزایش یافته است، گفت: نیرو های مسلح تاجکستان  اکنون به نقطه مطلوبی رسیده اند
نیروهای  سرحدی  تاجکستان  در زمان جنگ داخلی سالهای  1992 ـ 1997 تاسیس شدند .
تاجکستان  پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری در سال 1990 استقلال یافت.
این کشور با افغانستان یکهزار و 400 کیلومتر ، با ازبکستان یکهزار و 363 کیلومتر ، قرغزستان 970 کیلومتر و با چین حدود 500 کیلومتر سرحد  مشترک دارد.
تاجکستان  با ازبکستان 16 محل عبور ، قرغزستان و افغانستان پنج محل عبور و با چین یک محل عبور سرحدی  دارد که برای رشد و توسعه اقتصادی این کشور و حایز اهمیت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا