فرهنگ

روی حل چالش های خبرنگاران بحث شد

کابل باختر13 ثور
در نشست امروز امنیت و مصونیت ژورنالیستان روی مصونیت جانی و شغلی  خبرنگاران بحث شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این نشست که به اشتراک مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ، نهاد های حمایت از خبرنگاران و شماری از خبرنگاران از مرکز و ولایات  بر گزار شده بود، شماری از خبرنگاران مشکلات و چالش های که سد راه آنها در هنگام تهیه خبر، گزارش و مصاحبه قرار دارد  بیان کردند.
آنها قرار داد های ظالمانه  رسانه ها را همراه با خبرنگاران، عدم پرداخت امتیازات شان در وقت معین، تهدیدات جانی،  عدم دسترسی به اطلاعات و نبود امکانات را از چالش ها و مشکلات شان عنوان کردند و خواهان رفع آنها از سوی مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ ومدافع خبرنگاران گردیدند.
در این نشست خلیل مینوی رییس آژانس باختر و نماینده وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرد و گفت این وزارت با همکاری فدراسیون ژورنالیستان تلاش کرده  است تا حقوق وامتیازات  خبرنگاران را در مقرره طرز تاسیس رسانه های همگانی درج نماید. 
او گفت، این مقرره نهایی شده و به خاطر تصویب به جلسه کابینه فرستاده  می شود.
وی افزود، وزارت اطلاعات و فرهنگ به خاطر تعدیل در قانون رسانه های همگانی کار می نماید.
مینوی علاوه کرد که در مقرره  امتیازات و حقوق که برای خبرنگاران دولتی در نظر گرفته شده است برای خبرنگاران رسانه های خصوصی هم در نطر گرفته شده است و به اساس این مقرره هیچ رسانه نمی تواند کارمند خود را بدون در نظر گرفتن پنج گزینه قانون کار، منفک و یا کسر معاش نماید.
وی افزود: هر خبرنگار و کارمند رسانه خصوصی بدون در نظر گرفتن این مقرره منفک می شود، به وزارت اطلاعات و فرهنگ مراجعه کند تا به مشکل آن رسیدگی صورت گیرد.
در این نشست مسوولان نهاد های مدافع رسانه ای و فدراسیون ژورنالیستان وعده سپرده اند که به مشکلات و چالش های خبرنگاران رسیده گی خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا