۱۰۰ روز

برمحاکمه نمودن تقلب کاران درانتخابات تاکید شد

کابل باختر/ 20/ حمل
فدراسیون نهادهای مدنی افغانستان دو تن از مقامات دولتی را متهم ساخت که به گونه یی درتقلب انتخاباتی نقش دارند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، منصور انصاری رییس فدراسیون نهادهای مدنی افغانستان درنشست خبری که امروز در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ سخن میگفت اظهار داشت، انتخابات 1393 قیمت گزاف برای افغانها بوده و نباید قربانی دسایس و جعلکاری شود.
وی با برشمردن تقلبات درانتخابات ،عدم توزیع شناسنامه های برقی را ازسوی دو نهاد دولتی عامل عمده تقلب در انتخابات خوانده و مقامات این دو نهاد دولتی را متهم ساخت که با این حرکت به گونه یی درتقلب سهم گرفته اند.
هرگاه شناسنامه های برقی قبل از روند انتخابات توزیع میگردید تا حدودی میتوانست جلو تقلب کاری را بگیرد اما عدم توجه دونهاد دولتی زمینه را برای تقلب درانتخابات باز نمود.
وی اتمام برگه های رای دهی را در برخی از مراکز رای دهی ، مسدود ماندن برخی از مراکز به بهانه عدم امنیت و ایجاد ترس و دهشت در جریان رای دهی با انفجارها و تیراندازی های بی هدف به منظور پراگنده ساختن مردم از مراکز رای دهی را دسایس از قبل طرح شده خواند.
وی از مقامات مسوول کمیسیون های مستقل انتخاباتی و مسوولین دولتی خواست تا شواهد و شکایات را بصورت دقیق بررسی نموده ، افراد متقلب را افشأ و به محاکمه بکشاند، اگر انتخابات به مرحله دوم برود میتوان جلو تقلبات را در دور بعدی انتخابات گرفت.
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی پیرامون گفته های رییس فدراسیون نهادهای مدنی افغانستان تبصره نکرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا