سیاست

فعالیت های سازمان همکاری اسلامی در افغانستان گسترش می یابد

کابل 6حمل باختر
قضاوتپوه مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان بعد از ظهر امروز  آقای حسین بتسالی سفیرجدید سازمان همکاری اسلامی در کابل را در حالیکه عده از اعضای آن شوری نیز حاضربودند در دفتر کار شان غرض ملاقات به حضور پذیرفت.
رئیس شورای علماء بعد از خوش آمدید اظهار نمود که سازمان همکاری اسلامی  که متشکل از کشور های اسلامی بوده مخاطب اصلی خطاب الهی ) فاصلحوا بینهما ( میباشند چون در افغانستان جنگ میان مسلمانان جریان دارد مسؤلیت کشور های اسلامی و در راس آن کنفرانس کشور های اسلامی میباشد تا غرض تامین صلح و امنیت در کشور اسلامی افغانستان اقدامات مؤثر و عملی نمایند.
بعداً سفیر سازمان همکاری اسلامی  پیرامون فعالیت های سازمان همکاری اسلامی و پلان های کاری آینده شان معلومات مفصل ارائه نمودو گفت که  فعالیت های سازمان مذکور در افغانستان گسترش می یابدو تاکید آن بر قطع جنگ و خونریزی و تامین صلح در این کشور خواهد بود.
وی افزودند: کنفرانس کشور های اسلامی در نظر دارد تا در آینده نزدیک کنفرانس بین المللی علمای جهان اسلام در مورد صلح و امنیت افغانستان را باهمکاری عربستان سعودی برگزار نماید همچنان فراهم آوری کمک های بشری در عرصه های مختلف زنده گی را برای افغانها وعده نمود.
در اخیر رئیس شورای علماء ضمن اظهار سپاس اضافه نمودند که توقع افغانها از سازمان مذکور اینست تا اولتر از همه برای تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان همکاری جدی به عمل آورند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا