جامعه

هفت سال بند به ملای تعویذ نویس به دلیل عروسی با کودک شش ساله

شهرفیروزکوه 23 اسد باختر
محکمه درولایت غور یک ملای تعویذ نویس شصت ساله را به جرم عروسی با کودک شش ساله به هفت سال بند محکوم کرد.
این محکمه همچنان پدر این دختر خورد سال را به جرم اینکه کودک شش ساله اش را به زور به نکاح مرد شصت ساله درآورده ، چهارسال بند حکم داد.
عروسی عبدالکریم شصت ساله با غریب گل شش ساله واکنش های زیادی را درمیان مردم و به ویژه فعالان مدنی و مدافعان حقوق کودکان در افغانستان درپی داشت.
عبدالکریم درولایت هرات تعویذ نویسی می کرده و ازاین طریق با مادر و پدر این دختر شش ساله آشنا شده است.
او در محکمه گفت:  غریب گل را پدر و مادرش در بدل دعا هایی که به حق آنان کرده ، بخشیده است.
عبدالقادر پدر غریب گل شش ساله در محکمه اعتراف کرد که دختر خورد سالش را  به نکاح این تعویذ نویس شصت ساله درآورده است.
رییس محکمه ابتدایی درغور می گوید که او پس از اعتراف پدر و شوهر غریب گل کودک ، برای هرکدام چهار و هفت سال زندان حکم کرده است.
ماجرای عروسی عبدالکریم شصت ساله و تعویذ نویس با غریب گل شش ساله پس از آن رسانه ای شد که مردی در غور موضوع را به پولیس اطلاع داد.
این ملای تعویذ نویس ، غریب گل کودک را از هرات به غور برد و شب را در خانۀ مردی  سپری کرد.
صاحب خانه می گوید: ملای تعویذ نویس غریب گل خورد سال را دخترش معرفی کرده بود، اما وقتی شب شد، او با چشمانش دیده که این پیرمرد دخترک را برهنه کرده و درکنارش خوابانده است.
صاحب خانه پس از دیدن این صحنه به همکاری همسایه هایش به پولیس موضوع را اطلاع می دهد و درنهایت پولیس ملای تعویذ نویس را دستگیر می کند.
اعتراف و شهادت پدر و مادر غریب گل به پولیس و محکمه مبنی براینکه آنان به رضایت خود دختر شان را به ملای شصت ساله داده اند ، خشم فعالان مدنی و مردم را برانگیخت، تا سرحدی که برخی ها به سرو صورت پدر ومادر این کودک زدند.
برخی گزارش های تایید نا شده می رساند که عبدالقادر پدر غریب گل کوچک دربدل دختر خورد سالش از ملای تعویذ نویس پول گرفته است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا