اقتصاد

تلاش برای فعال شدن مجدد فابریکه تولید شیشه ناشکن

مزارشریف/ باختر/ 27/ میزان
فابریکه تولید شیشه ناشکن دربلخ قبل از آغاز فعالیت ورشکست شد.
مسوولان فابریکه تولید شیشه ناشکن درولایت بلخ میگویند که بی توجهی حکومت باعث ورشکست شدن این فابریکه شده است .
محمد عادی محمدی معاون بخش معدن شرکت یاسمین افغان امریکلن میگوید که فابریکه شیشه ناشکن ( شرکت اجدکلاس )دراداره آیسا ثبت وراجستر شده است.
محمد هادی علاوه کرد که آنان درفابریکه تولید شیشه ناشکن در مرحله اول چهارده میلیون دالر سرمایه گذاری کرده اند که به دلیل نبود انرژی این فابریکه نتوانست فعالیت اش را آغازکند وورشکست شد .
منبع اضافه نمود ، ازصدور جواز فعالیت برای این فابریکه دوسال میگذارد و تمام ماشین آلات آن نیز آماده فعالیت به کار است اما درطول این مدت عدم تامین منبع انرژی برای این فابریکه سبب شده است که فعالیتش به ناکامی بیانجامد.
قبل ازاین وزارت معادن و پطرولیم کشور گفته بود که با انتقال لوله گاز از جوزجان به بلخ انرژی مورد نیاز این فابریکه را تامین خواهدکرد.
محمدی افزود : با آغاز فعالیت این فابریکه روز 250 تن شیشه ناشکن تولید و بیش از یکهزارنفر مصروف کار خواهند شد.
ذبیح الله اختری رییس سکتوری مقام ولایت بلخ به آژانس باختر گفت که آنان تلاش دارند تا با استفاده از لوله گاز انتقال شده از جوزجان به بلخ انرژی این فابریکه را تامین کنند . اما تاهنوز میان وزارت معادن و این فابریکه تفاهمنامه خرید انرژی به امضا نرسیده است.
این درحالیست که درساحه پارک های صنعتی بلخ مسوولان فابریکه تولید سویابین نیز از کمبود و نبود انرژی برای این فابریکه شکایت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا