جهان

پاکستان تجهیزات دفاعی خود را در مرز هند گسترش می دهد

اسلام آباد  – ایرنا –  4 حمل – باختر
اسلام آباد از استقرار تعداد بیشتری از راکت های ضدهوایی میانبرد و  طیاره های بدون سرنشین ساخت چین در چندین شهر و پایگاه نظامی پاکستان به منظور جلوگیری از هرگونه نفوذ هوایی از مرز هند خبر داد.
به گزارش آژانس خبری باختربه نقل  از ایرنا خبرگزاری ایران ؛ در پی حملات هوایی ماه گذشته  هند به پایگاه های گروه تروریستی موسوم به جیش محمد در 'بالاکوت' پاکستان، پنج قطعه راکت زمین به هوای 'LY-80' و 150 قطعه رادار نظارتی دافع هوا در سراسر سرزمین پاکستان نصب شده است.
به نوشته این شبکه خبری؛ اسلام آباد علاوه بر نصب راکت های زمین به هوا، از استقرار طیاره های بدون سرنشین چینی مدل 'CH-4' و 'CH-5' به منظور نظارت و پیشگیری از حملات بالقوه در خطوط اداره کشمیر خبر داد که دستکم سه فروند از این طیاره های بدون سرنشین اردوی پاکستان در حملات هوایی تلافی جویانه هفتم ماه حوت هند به پایگاه های گروه تروریستی 'جیش محمد' در خاک پاکستان، هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
حمله روز 14 فبروری 2019 گروه تروریستی جیش محمد به کاروان نیروهای پولیس هند در پولواما  در ایالت جمو و کشمیر این کشور، 41 کشته بر جا گذاشت. دهلی جدید سپس دولت پاکستان را مقصر اصلی این حمله و حامی تروریزم خواند و اعلام کرد که آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
اقدامات و اظهارات تلافی جویانه اسلام آباد و دهلی جدید علیه یکدیگر، بیش از پیش به تنش ها میان دو کشور دامن زده است.
#  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا