سیاست

آگاهان سیاسی: پاکستان یک غده سرطانی در منطقه

کابل باختر/ 5/ عقرب
اعتراض اخیر ایران نسبت به پاکستان نمایانگر این امراست که پاکستان نه لانه از شرارت پیشه گان تبدیل گردیده و این کشور اکنون نه تنها عوامل نا امنی منطقه یی را در خود جا داده بل به تخته خیز تجاوز علیه کشورهمسایه و فراتر از آن علیه کشورهای منطقه تبدیل گردیده است .
به گزارش آژانس باختر ، روزگذشته وزارت خارجه ایران بعدازآن که شماری از مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان درنزدیکی مرز آن کشور با پاکستان هدف یک حمله غافلگیرانه قرارگرفته و شماری ازاین مرزبانان کشته و یا زخمی شدند شارژدافیر سفارت پاکستان در تهران را فراخواند و نسبت به آن اعتراض کرد.
گفته شده که مرزبانان ایرانی دربخشی ازخاک ایران که نزدیک به سرحد پاکستان است ازسوی مبارزین بلوچ هدف قرارگرفته و نزدیک به پانزده عسکر ایران دراین حادثه کشته ویا زخمی شدند .
وزارت خارجه ایران ادعاکرده است که تروریست ها ازداخل پاکستان وارد قلمرو آنکشور شده و بعداز آماج قراردادن نیروهای مرزی ایران دوباره به پاکستان فرار کرده اند.
ایران خواستار برخورد قاطعانۀ پاکستان درراستای گرفتاری حمله کننده گان شده است.
این باراول نیست که گروه های مخالف دولت ایران که عمدتاً سنی مذهبان مناطق جنوب شرقی آن کشور اند از داخل خاک پاکستان به ایران رخنه نموده و نیروهای مرزی آن کشور را هدف قرارمیدهند، درگذشته نیز مرزبانان ایرانی با مشکلات مشابه مواجه بوده اند آنانیکه ازپاکستان به داخل خاک ایران راه پیدا میکنند ازسوی حلقه های افراطی مذهبی در پاکستان حمایت میشوند، حلقه های که خود به نوعی با سازمان های استخباراتی پاکستان ارتباط دارند.
به باور آگاهان سیاسی، استخبارات پاکستان با اندوخته های که ازاستخبارات انگلیس دارند،عمدتاً غرض رسیدن به اهداف شان از ماجرا جوی های مذهبی استفاده می نمایند و اکثریت مطلق سازمان هاو احزاب مذهبی درآنکشور زاده سازمان های استخباراتی آن کشور است .
سازمان های استخباراتی پاکستان که تعهد مشخص برای کشورهای دیگر دارند میخواهند از حلقه های مذهبی سنی مذهب درایران استفاده نمایند و باعث بروز و گسترش نا امنی درآن کشور شوند.
پاکستان تنها با سه کشور ایران ، افغانستان و هندوستان مرز مشترک دارد و این کشور ازطریق شاهراه قراقرم با چین وصل است مگر به دلیل صعب العبور بودن و برف گیربودن، زمان استفاده از آن محدود میباشد. هرگاه چین را در نظر نگیریم روابط اسلام آباد با سه کشور همسایه آن در سطح مطلوب نیست چنانچه انکشاف اخیر نشان داد که روابط اسلام آباد با ایران نیز دستخوش تحول است، پاکستان آن چنانکه در هند و افغانستان در پی ماجراجوی است در برابر ایران نیز چنین موضع را اتخاذ کرده و به این ترتیب پاکستان با هر سه کشور همسایه خود روابط عادی ندارد و پاکستان در حال حاضر برای خود و منافع چندکشور بیرون از منطقه زنده گی میکندکه میتوان آن را یک انزوا پنداشت .
حادثه که روز جمعه درمنطقه سراوان ایران رخ داد بارها درافغانستان و هند تکرار شده است . فراتر از آن پاکستان برای کشورهای دیگر نیز درد سر ساز است اخیراً اخبار منتشر شده که شماری از طالبان پاکستانی و شماری از طالبان افغان به اساس طرح که ازسوی حلقه های استخباراتی پاکستان درتبانی بایک سازمان استخباراتی بیرونی به سوریه اعزام شدند تا در کنار افراد وابسته به القاعده درجنگ علیه نیروهای بشار الاسد رییس جمهوری سوریه شرکت نمایند.
ضمناً استخبارات پاکستان در پوشش حلقه های مذهبی میزبان صدها باشنده کشور های آسیای میانه است که برای جنگ مذهبی درکشور های شان آماده  ساخته میشوند، واقعات زیادی درکشور های اروپایی و امریکا دیده شده که درآن تروریستان پاکستانی دخیل بوده اند . چنانچه پولیس امریکا طراح حمله بمبی در چهارراه تایم نیویارک را یک پاکستانی معرفی داشت .
آنچه از فعالیت های تروریستی درافغانستان گفته میشود و یا در چنین واقع خون هندی می ریزد و یا مرزبانان ایرانی کشته میشوند ، جنگ درسوریه تشدید میاید و انفجاری دریک کشورغربی رخ میدهد ریشه درپاکستان دارد و این نکته را واضح میسازد که این کشور بستر ساز حوادث برای دیگران است و به یک کشورماجراجو ووسیله برای نهایی شدن اهداف کشورهای دورتراز منطقه تبدیل گردیده است و آگاهان  سیاسی میگویند  و پاکستان زمانی به جایش خواهد نشست که کشورهای منطقه غده های سرطانی را در پاکستان جراحی نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا