جهان

رئیس جمهور امریکا تحریم‌های جدید روسیه، ایران و کوریای شمالی را امضاء می‌کند

واشنگتن – بی بی سی – ۷ اسد – باختر
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته تحریم‌های جدیدی که کناگرس این کشور علیه روسیه، ایران و کوریای ‌شمالی وضع کرده را امضاء می‌کند.
با امضای تحریم‌های روسیه،  ترامپ نه تنها وارد نزاع تازه‌ای با مسکو خواهد شد بلکه اختیارات خود برای لغو این تحریم‌ها را هم از دست خواهد داد.
اگر چه موافقت  ترامپ با تحریم ایران و کوریای ‌شمالی قابل پیش‌بینی بود اما  قصر‌سفید در چند هفته گذشته در مورد موافقت رئیس جمهور با تحریم‌های روسیه، اظهارات متفاوتی ارایه کرده بود.
ترامپ که در یک سال گذشته همواره با اتهام ارتباط و تبانی میان حلقه یاران نزدیکش و کرملین روبرو بوده، بارها تاکید کرده بود که قصد دارد با ترمیم روابط آمریکا و روسیه، از تنش‌های ایجاد شده در سالهای اخیر بکاهد.
اکنون با امضای تحریم های جدید علیه مسکو،  ترامپ در نزاعی جدید در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار می‌گیرد که امیدوار بود با استقرار حکومت جدید، تحریم های قبلی مسکو هم لغو شود.
کانگرس آمریکا تحریم‌های جدید مسکو در پاسخ به تلاش های این کشور برای مداخله در انتخابات ماه  نوامبر گذشته وضع کرده است؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند و می‌گوید روابط دو کشور قربانی اختلافات داخلی آمریکا شده است. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا