جامعه

روزجهانی کاهش حوادث در جوزجان و بلخ تجلیل گردید

 

شبرغان/ باختر/ 23/ میزان

از روز جهانی کاهش حوادث دیروز درولایت جوزجان تجلیل بعمل آمد.

 به گزارش آژانس باختر. درمحفل که از طرف اداره آماده گی مبارزه با حوادث آن ولایت به اشتراک علما ، متنفذین ، مسوولان دفاتر کمک کننده بین المللی دایر گردیده بود عزیز الرحمن ایماق رییس اداره آماده گی با حوادث ولایت جوزجان گفت ،در سالجاری سه هزار خانواده درآن ولایت بصورت مستقیم و غیر مستقیم از اثر حوادث طبیعی متضرر شده اند چنانچه هشتادوسه منزل تخریب ، پنج تن هلاک ، دوازده تن زخمی ، یکهزار خانواده بیجا و حاصلات بیشتر از سی هزار جریب زمین زراعتی و پنجاه پل و پلچک تخریب و یکصدو نه راس مواشی مردم تلف گردیده است.

 به گفته منبع تعدادی از ادارات دولتی و انجوها و دفاتر کمک کننده بین المللی به مصدومین سیلاب ها مساعدت های مواد خوراکی و غیر خوراکی صورت گرفته است .

 طبق یک خبردیگر ، ازروزجهانی کاهش حوادث درولایت بلخ نیز تجلیل به عمل آمد .

 به گفته رییس اداره آماده گی مبارزه با حوادث ولایت بلخ بر نامه های ترتیب شده بخاطر کاهش خطرات احتمالی از حوادث طبیعی رویدست گرفته شده که درموقع ضرورت عملی خواهد شد.

درمحفل که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های آن ولایت دایر گردیده بود نماینده گان مردم ، نماینده حقوق بشر ، دفتر اکشن اید مسوول حمایه اطفال و رییس اقتصاد آنولایت پیرامون اهداف این روز درمورد مکلفیت ها ووظایف مردم به خصوص زنان و دختران درکاهش خطرات ناشی از حوادث صحبت نمودند.

 گفته میشود ، مسوولان دفاتر بین المللی و انجوه های خارجی وعده هرگونه کمک و همکاری را به اداره آماده گی مبارزه با حوادث بلخ سپردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا