جهان

دوازده تن از مقامات ارشد پاکستان با اسامه بن لادن ارتباط داشته اند

کابل باختر/ 10/ حوت

ویکی لیکس اسنادی را افشا کرده که براساس آن دوازده مقام عالیرتبه پاکستان به شمول جنرال مشرف رییس جمهور سابق پاکستان درتماس بود.

اسامه بن لادن مرد عرب تبار که صدها عسکر نیروهای بین المللی ده سال تمام اورا در افغانستان و پاکستان جستجو نمودند سرانجام در ایبت آباد پاکستان جائیکه مراکز حساس نظامی آن کشور قراردارد در گیر افراد کوماندوی امریکا افتاد وکشته شد.

به گزارش آژانس باختر، کشته شدن این فرد ماجراجو درپاکستان اعتبار و اتوریته آنکشور را که ده سال تمام از رهبر القاعده  که بزرگترین سازمان تروریستی جهان شناخته میشود میزبانی کرد، به هیچ مبدل ساخت، چون پاکستان درطول همین مدت فقط به این امر اصرارداشت که اسامه در آن کشور نیست و پاکستان با القاعده و تروریستان وی سروکاری ندارد اماکشته شدن اسامه و آنچه از منزل او در ایبت آباد به دست آمد نشان میدهدکه رهبر القاعده حداقل با دوازده تن از افسران ومقامات بلند پایه حکومت واداره استخبارات پاکستان در تماس بوده است.

 پرویز مشرف دیکتاتور مخلوع پاکستان یکی از این مقامات است که از موجودیت رهبر القاعده در پاکستان اطلاع داشت و از او حمایت کرد.

سایت جنجال برانگیز ویکی لیکس حداقل پنج میلیون ایمیل شرکت امنیتی ( استراتفوز ) را که برای کشورها و شرکت های بزرگ در خصوص مسایل امنیتی تحلیل و معلومات ارائه میدهد، به دست آورده است.

مطبوعات امریکایی این شرکت امنیتی را سایه سازمان سیاه نام نهاده اند.

 بخش اعظم از ایمیل های شرکت (استراتفوز ) به مسایل که در جنوب آسیا رخ داده برمیگردد.

ویکی لیکس میگوید، ایمیل های این شرکت از ارتباط دومدار و تاثیر پذیر اسامه با مقامات و جنرالان پاکستانی سخن میگوید، گرچه در رد وبدل شدن این گونه ایمیل از کدام مقام مخفی نام گرفته نشده مگر تثبیت گردیده که اسامه حداقل با دوازده تن از مقامات ارشد پاکستان ارتباط داشته است.

 ویکی لیکس گفته که برنامه پخش این ایمیل را شروع نموده و تاکنون دوصدایمیل شرکت ( استراتفوز ) را نشر کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا