جامعه

وریح به خاک سپرده شد

کابل باختر/ 5/ حمل
جنازه شاه زمان وریح سابق رییس عمومی نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در حضیره آبایی شان به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر در مراسم تشییع جنازه مرحوم شاه زمان وریح ابتدا خلص سوانح مرحوم توسط ظاهر حسن ، رییس عمومی مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ خوانده شد و بعدا"ً جلال نورانی مشاور آن وزارت پیام دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ را خواند .
درپیام گفته شده است " مرحوم وریح در دهه دموکراسی یک نشریه مستقل ملی را به چاپ میرسانید و سالیان دراز درپست های مختلف وزارت اطلاعات و فرهنگ خدمت نمود.
مرحوم وریح تاسال قبل رییس عمومی نشرات بود و سال گذشته تقاعد کرد .
وزارت اطلاعات و فرهنگ مرگ اورا به تمامی قلم به دستان و اهل مطبوعات ، خانواده و دوستان وی تسلیت گفته برای آن مرحوم از بارگاه پروردگار جنت برین را استدعا می کند.
مرحوم شاه زمان وریح درسال 1316 خورشیدی در لوگر تولد یافت تحصیلات ابتدایی و متوسط را دریکی از لیسه های شهر کابل به پایان رسانید و مدت دو سال مسلک دواسازی را فراگرفت .
مرحوم وریح یک ژورنالیست و نویسندهء سابقه دار کشور بود ، تالیفات زیاد ی در عرصه های تاریخ ، سیاست و مسایل اجتماعی داشته است او در پست های معاون روزنامه هیواد ، معاون ریاست انتشارات بیهقی و به حیث رییس عمومی نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ایفای وظیفه کرده است .
درمراسم تشییع جنازه مرحومی برخی از مسوولان ریاست های مختلف وزارت اطلاعات و فرهنگ ، دوستان ، اقارب ، نویسنده گان ، ژورنالیستان اشتراک داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا