اقتصاد

کاهش سی درصدی قیمت مواد سوختی در غور

فیروزکوه / باختر/ 14/ دلو
شماری از باشند گان شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور ازکاهش قیمت مواد اولیه در  یک ماه اخیر ابراز خوشی نموده و ازدولت میخواهند تا به خاطر ثابت نگهداشتن قیمت موادخوراکی و سوختی تدابیر لازم را روی دست بگیرد.
نصیراحمد یکتن از باشندگان ولایت غور میگوید که خوشحال هستیم که بعداز معرفی وروی کار آمدن برخی ازاعضای کابینه جدید کشور نرخ مواد اولیه ازجمله مواد خوراکی و موادنفتی درولایت غور کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزودکه ما انتظار داریم تا این وضعیت همچنان تداوم پیدا کند ، چراکه بسیاری ازمردم غور فقیر هستندو کاهش نرخ اجناس کمک بزرگی به بهبود وضعیت زندگی آنان درفصل سرما میباشد.
وی علاوه کرد که ما از مسوولان میخواهیم تا به وضعیت برق، آب صحی آشامیدنی و سرک های این ولایت نیز توجه جدی داشته باشند تا مردم غور دررفاه زندگی بکنند.
قیمت نفت خام دربازار های اقتصادی جهان به پائین ترین سطح آن درپنج سال گذشته کاهش یافته که یک بیرل نفت خام به قیمت چهل و پنج دالر امریکایی تبادله شده است .
تیمور شاه احمدی یکی از شهروندان ولایت غور میگوید که خوشبختانه طی یک ماه اخیر قیمت مواد اولیه از جمله مواد سوختی درولایت غور کاهش یافته و سهولت های زیادی درفصل سرما برای مردم ایجاد شده است.
ازسوی دیگر محمد اکبری مدیر اداره مواد نفتی ولایت غور به آژانس باختر گفت ، به اساس فیصله هیئت با صلاحیت درشهر فیروز کوه مرکز ولایت غور قیمت هرکیلو گاز درشرکت ها به طور عمده 40 افغانی و به طور پرچون برای شهروندان 47 افغانی، هر لیتر تیل 45 افغانی و دیزل پنجاه افغانی به طور پرچون تعیین شده است.
وی افزودکه این قیمت ها کاهش سی درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهدکه حتی احتمال میرودکه قیمت مواد سوختی در روز های آینده نیز کاهش بیشتری داشته باشد و با قیمت مناسب تر در دسترس شهروندان گذاشته شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا