امنیت

حمله انتحاری در داخل شفاخانه ی مرکزی پکتیا

شهرگردیز22 میزان باختر
شفاخانه ی مرکزی ولایت پکتیا آماج یک حمله ی انتحاری قرارگرفت اما به گفته ی مسوولان محلی دراین رویداد به کسی آسیب نه رسیده است.
این رویداد امروزپس ازآن رخ داد که ماموران امنیتی یک مهاجم انتحاری زخمی شده را برای تداوی به این شفاخانه منتقل کردند.
به اساس گزارش ها این مهاجم که دررویارویی با نیروهای افغان زخمی شده بود خودش را هنگام مداوای داکتران درداخل شفاخانه منفجرساخته است.
داکترحیاگل پکطین رییس شفاخانه ی مرکزی ولایت پکتیا درشهرگردیز به آژانس خبری باخترگفت " پولیس یک نفررا که زخمی شده بود به شفاخانه انتقال دادند وقتی که داکتران پس ازمعاینه ی این مرد زخمی پشت دارو رفتند وی خودش را منفجرساخت."
به گفته ی داکتر پکطین دراین رویداد فرد انتحار کننده کشته و سرویس عاجل این شفاخانه تخریب شده است.
شاهدان عینی می گویند که ماموران امنیتی بدون بررسی بدن مهاجم انتحاری و مطمین شدن ازنبود بمب در بدنش وی را برای تداوی به شفاخانه بردند.
اما جنرال زلمی اوریاخیل مسوول پولیس ولایت پکتیا بدون اینکه به رویداد انتحاری در شفاخانه اشاره کند به آژانس خبری باخترگفت که ماموران امنیتی ازیک رویداد انتحاری درشهرگردیز جلوگیری کرده اند.
جنرال اوریاخیل می گوید یک مهاجم انتحاری که قصد داشت با موتر مملو از مواد انفجاری اش هدفی را آماج قراردهد از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و این مرد با استفاده از بمب دستی اش خود را زخمی ساخت و دستگیرشد.
جنرال اوریاخیل تایید می کند که ماموران امنیتی مهاجم انتحاری دستگیر شده را برای تداوی به شفاخانه ی مرکزی این ولایت انتقال دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا