اقتصاد

به ارزش بيش از يكصد و چهل مليون افغاني پروژه هاي عام المنفعه عملي ميگردد

ايبك/28/حمل/باختر

دور دوم تطبيق پروژه هاي برنامه همبستگي ملي در دو ولسوالي ولايت سمنگان آغاز گرديد.

انجنير محمد امين، رييس احيا و انكشاف دهات سمنگان به آژانس باختر گفت، وزارت احيا و انكشاف دهات در نظر دارد به خاطر رفع مشكلات مردم دهات  ولسوالي حضرت سلطان و فيروزنخچير اين ولايت دهها پروژه عام المنفعه مختلف را با هزينه يكصد و چهل مليون و چهار صد هزار افغانی از طريق شوراهاي محلي عملي نمايد.

او گفت،‌در پروژه هاي ولسوالي حضرت سلطان يكصد و هفت مليون افغاني در پروژه هاي ولسوالي فيروزنخچير حدود سي و سه مليون افغانی در نظر گرفته شده و قرار است اين مبلغ  در پروژه هائيكه از طرف مردم پيشنهاد ميگردد به مصرف برسد.

رييس انكشاف دهات افزود، درميان مردم قريه هاي مختلف ولسوالي ها انتخابات صورت گرفته،اعضاي شوراهاي انكشافي محل تعين ميگردد وبعداً"‌ اين شوراها با مشوره مستقيم باشنده هاي محل،‌ نيازمندي هاي منطقه خود را اولويت بندي كرده و پروژه هاي شان بعداًز منظوري وزارت احيا و انكشاف دهات تطبيق ميشود.

از سوي هم خيرالله انوش والي سمنگان ميگويد پروژه هائيكه قبلاً" ازطريق اين برنامه به همكاري مالي جامعه جهاني از سوي دولت افغانستان در تمام دههات كشور تطبيق شده امروز سهولت هاي خوبي را براي مردم به بار آورده است.

وي از اهالي قريه هايي كه دوردوم پروژه ها در قريه هاي شان از طريق اين برنامه تطبيق ميشود خواست در انتخاب پروژه ها و مصارف پول دقت نموده و پروژه هاي را در نظر بگيرند كه در كاهش مشكلات مردم مثمر تمام شود.

وي افزود، به طور مسال تمديد شبكه برق در سه ماه ديگر در اين ولسوالي ها آغاز ميشود و شما ميتوانيد از همين امكانات در محلات كه از طريق شركت افغان برشنا تمديد لين برق پلان نگرديده استفاده نموده و پروژه هاي برق را تعين نمايد.

درهمين حال انجنير فضل الحق مسوول ولايتي برنامه همبستگي ملي در سمنگان گفت كه در مرحله اول اين برنامه درولسوالي هاي حضرت سلطان و فيروز نخچير اين ولايت يكصد و هشتاد و پنج پروژه از طريق وزارت انكشاف دهات منظور شده و از جمع اين پروژه ها يكصدو هشتاد و يك پروژه به بهره برداري سپرده شده و چهار پروژه ديگر ناكام گرديده است.

به گفته او در اين پروژه ها بيش از نود و پنج مليون افغاني به مصرف رسيده و از مزاياي آن ده هزار و ششصد و هفتاد و نه خانواده مستفيد شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا