امنیت

طالبان از تجارت نامشروع و طرق غیر شرعی سالانه ملیون ها دالر بدست میاورند

کابل باختر/ 22/ دلو
گروه طالبان با تهدید معدن چیان سنگ ، آدم ربایی ، قاچاق موادمخدر و استخراج و تاراج معادن، سالانه ملیون ها دالر را بدست می آورند.
یک نشریه پاکستانی که بر عملکرد طالبان نظارت دارد درگزارشی میگوید: این گروه درولایت بدخشان سالانه یک ملیون دالر را از معدن چیان ولایت بدخشان از راه تهدید بدست می آورند و درآمدهای معادن سنگ کرومیک از ولایت پکتیا از تاراج معادن یاقوت جگدلک شانزده ملیون دالر بدست میاورد.
برعلاوه طالبان سالانه بین دو صدو چهل تا سه صدوشصت هزار دالر از رانندگان لاری های حامل سنگ های گران قیمت این معادن باج میگیرند.
این گروه ارتباطش را با شبکه های قاچاق موادمخدر ، آدم ربایی و شبکه های استخراج غیر قانونی معادن نسبت به سابق افزایش داده است.
گروه مطبوعاتی پاکستانی که عملکرد طالبان پاکستانی را نظارت میکند درین باره تذکرداده که طالبان آدم ربایی را برای دریافت باج بیشتر ازسال2005 به این سو افزایش داده و سالانه شانزده ملیون دالر ازاین درک درآمد دارند.
ازسوی دیگر که طالبان بعداز سیزده سال سیستم پیچیده یی برای درآمدهای شان درافغانستان ومنطقه ایجادکرده اند ، و سیستم پول شویی نیرومندی را نیز تاسیس کردند که توسط افراد مشخص درقندهار ، هلمند ، ننگرهار ، هرات ، پشاور ، کراچی ، لاهور اداره میشود.
ضمناً شرکت های تجارتی وجود داردکه بنام های مختلف در کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت دارند که دراصل برای طالبان پول شویی میکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا