فرهنگ

دکتور رهین: هر جا جوان نباشد، شور و حال زندگی نیست.

کابل باختر 24 قوس
سیمیناری زیر نام نقش و رسالت جوانان در پروسۀ انتخابات امروز با سخنرانی دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ به کار آغاز کرد.
این سیمینار به اهتمام معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیسیون مستقل انتخابات  برگزار شد.
در کار سیمینار شماری از مسوولان نهادهای یادشده اشتراک کرده بودند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در آغاز سیمینار دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ پیرامون نقش جوانان درروند انتخابات صحبت نموده گفت: هر جائی که جوان نقش نداشت، هر جریان و پروسه ای که باشد خالی از  شور زنده گی است، خالی از نشاط است، خالی از  بالنده گی است، خالی از جهش، جنبش، پیشرفت و راستین است، هر جای که جوان نبود و نقش نداشت، افسرده گی و خمود حاکم است.
دکتور رهین همچنان گفت که در همه جای دنیا تمام تحولات ملی  و اجتماعی را پیروزی جنبش های جوانان به وجود آورده است .
دکتور رهین بر علاوۀ بر شمردن رسالت های جوانان در جریان انتخابات، بر سایر وظایف جوانان در عرصه های تحکیم دموکراسی، پیکار با فساد اداری و رعایت حقوق زنان نیز تأکید کرد.
وزیر اطلاعات و فرهنگ از جوانان خواست تا نگذارند سیاه اندیشان داخلی و خارجی، در سست ساختن بنای وحدت ملی ملت ما کامیاب شوند.
همچنان دکتور احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات صحبت کرده در کنار تمجید از نقش جوانان  در روند انتخابات گفت : مولفۀ های اساسی دموکراسی انتخابات است، در افغانستان  قانون اساسی آن بر انتخابات آزاد تکیه دارد و مبتنی بر آن کمیسیون  مستقل انتخابات عمل می کند .
دکتور نورستانی از جوانان کشور خواست تا به خاطر آگاهی دهی مردم نقش موثری را ایفا کنند .
سپس تیمورشاه اسحق زی، معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ ،سخنرانی کرده گفت که جوانان در تمام عرصه ها نقش برازنده دارند ، این نقش  در انتخابات بیشتر و بسیار متبارز است .
او گفت، برگزاری  چنین سیمینار ها در آگاهی مردم  نهایت مفید است  و معینیت جوانان مصمم است تا سیمینار های مشابه ای را در ولایات کشور نیز برگزار کند .
سیمینار با کار گروهی ادامه یافت، اشتراک کننده گان به پنج گروه تقسیم و در هر گروه پیرامون انتخابات، جوانان نظریات و پیشنهادات شان را ارایه کردند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا