امنیت

ملل متحد تحریم ها علیه طالبان را تمدید کرد ودرعین حال خواستار مذاکرات صلح شد

کابل باختر/ 1/ جدی
شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم ها علیه طالبان را برای هژده ماه دیگر تمدید کرد.
به گزارش آژانس باختر، تمدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد درفیصله روز دوشنبه این شورا در مقر سازمان ملل در نیویارک اعلام شد .
همچنان شورای یادشده نگرانی خود را از افزایش حضور و احتمال رشد گروه داعش هشدار داد.
شورای امنیت دراین فیصله از خشونت های روان و فعالیت های دهشت افگنانه طالبان ، القاعده ، داعش و سایر گروه های افراطی درافغانستان ابراز نگرانی کرده است .
شورای امنیت سازمان ملل متحد درحالی از تحریم علیه طالبان سخن میگوید که رهبران این گروه در پاکستان مصونیت دارند و دفتر آنها درقطر فعال است .
ضمناً هیئت های این گروه منظماً به پایتخت های شماری ازکشور ها منجمله کشورهای عربی حتا کشور های غربی سفر می نمایند.
ملل متحد درحالی از تحریم علیه طالبان سخن میگویدکه این گروه با پول شویی و ایجاد دفاتر تجارتی در پاکستان کشورهای حوزه خلیج و شماری از کشورهای دیگر به تجارت نامشروع پرداخته ضمناً درتجارت مواد مخدر دست بالایی دارد.
بایدگفت که اکثری رهبران طالبان با پاسپورت پاکستانی سفر میکنند.
درهمین حال نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان که نیروهای امنیتی افغان با کاهش حمایت نظامی خارجی ، درسال روان درگیر یک نبرد شدید با تروریستان طالب اند.
وی مذاکرات مستقیم و رو دررو میان دولت و مخالفان مسلح آن را راه حل بحران این کشور خواند . هایتم نقش امریکا ،چین و پاکستان را در شکل دهی چنین مذاکرات ارزشمند خواند.
نماینده ویژه ملل متحد درحالی از مذاکرات صلح سخن میگوید که حرف از مذاکرات صلح میان دولت و طالبان جدی تر شده است و پاکستان باردیگر تعهد سپرده که میانجی این مذاکرات خواهد بود مگر بی اعتمادی نسبت به پاکستان درافغانستان روز افزون است و افغانها ضمانت اجرایی میخواهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا