سیاست

اعلامیه مشرانوجرگه شورای ملی د . ج.ا.ا در رابطه به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان ما از سوی پولیس سرحدی ایران:

 

مشرانوجرگه شورای ملی د .ج.ا.ا تیر اندازی اخیر نیروهای سرحدی ایران را که به شهادت ده کارگر افغان و مجروحیت نه تن دیگر انجامید ، با شدید ترین الفاظ تقبیح و محکوم نموده و این عمل جنایت کارانه را مغایر اخوت اسلامی ، همسایگی و موازین بشری می داند.

قربانیان این رویداد که بیشتر باشنده گان ولایت هرات هستند به هدف کار یابی از مرز پشمکی ولسوالی لاش جوین ولایت فراه وارد خاک ایران شده بودند. که جنایت پیشه گان ایرانی، این افراد ملکی و مهاجر را بدون کدام رویا رویی به قتل رسانیده اند .

البته این واقعه در حالی رخ داده است که قبلاً نیز باشنده گان کشور از سوی پولیس سرحدی ایران ، تیر باران شده بودند.

مشرانوجرگه شورای ملی از حکومت افغانستان میخواهد که در قبال کشته شدن اتباع کشور، خاموشی اختیار نکرده و موضوع را به صورت جدی در مجامع بین المللی و نهاد های حقوقی مطرح نموده خواهان پیگیری قضایای قتل غیر موجه اتباع کشور شوند و نیز به تداوی مجروحان اقدام و به حال بازمانده گان شهدا و مجروحین رسیده گی نماید.

مشرانوجرگه شورای ملی ضمن اتحاف دعا به ارواح شهدا و صحت یابی مجروحان همچنان از مسوولین امور می خواهد که زمینه های کار و اشتغال را فراهم کند  تا نیروی کار کشور مجبور نشوند ، برای جستجو کار های شاقه و کم مزد به خارج سرگردان شوند و یا با سرنوشت مشابهی مواجه گردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا