آموزش

فراغت محصلان لوگر از پوهنتون پکتیا

پل علم / باختر/ 7/ جدی
یکصدو بیست تن ازمحصلین ولایت لوگر از پوهنتون ولایت پکتیا فارغ شدند.
این محصلان فراغت شان را امروز درولایت لوگر جشن گرفتند.
درمحفلی که به این مناسبت در تالار شاروالی پل علم راه اندازی شده بود قمرالدین شکیب معاون ولایت، رییس شورای ولایتی، معاون ریاست عمومی پولیس مردمی ، رییس اطلاعات و فرهنگ ، اعضای شورای ولایتی ،استادان، محصلان و اکثر خانواده های آنان اشترک ورزیده بودند.
معاون ولایت لوگر ضمن تبریکی به محصلان فارغ شده در سخنانش گفت: علم و دانش یگانه سرمایه ملی و راه توسعه و پیشرفت کشور بوده و تخصص و علم بدون تعهد به وطن جایگاه اصلی اش را حفظ نخواهد کرد .
وی از فارغان خواست تا این اصل را دراولویت های شان قرار دهند.
همچنان وی وعده سپرد که مطابق به امکانات، زمینه کاریابی را برای فارغان فراهم خواهدکرد.
پوهنیار عبیدالله آخندزاده استاد پوهنتون پکتیا به آژانس باختر گفت ، یکصدو بیست محصل ولایت لوگر از پوهنځی های زراعت ، تعلیم و تربیه ، انجنیری ، طب ، حقوق و ادبیات پوهنتون پکتیا درجریان امسال فارغ شده اند و هم اکنون هشتصد وپنجاه محصل مربوط ولایت لوگر مصروف آموزش دررشته های مختلف میباشند.
شفیع الله یکتن از فارغان گفت: با وجود آنکه بسیار خوشحال هستیم که امروز شاهد جشن فراغت خود میباشیم اما از اینکه به مثل دیگران بیکار می مانیم رنج میبرم .
وی یگانه مشکل فارغان را بیکاری عنوان نمود و از دولت و نهاد های مربوط خواست که هرچه زودتر زمینه کار را برای آنها فراهم سازد.
دراخیر تقدیر نامه های که ازسوی مقام ولایت ، شورای ولایتی و ریاست اطلاعات و فرهنگ لوگر ترتیب شده بود به فارغان اهدا گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا