سیاستاخباراقتصاد

ادارۀ ملی تدارکات برای هشت صد و چهل نه  پروژه، تسهیلات تدارکاتی فراهم کرده  است

کابل/ 18 دلو/ باختر

انجینر الهام هوتکی، رییس عمومی ادارۀ ملی تدارکات امروزدر برنامۀ حسابدهی دولت به ملت درمرکزرسانه‌های حکومت گفت : ادارۀ ملی تدارکات برای هشت صدو  چهل نه پروژه تسهیلاتی تدارکاتی فراهم کرده است .

 به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ رییس عمومی ادارۀ ملی تدارکات گفت: این اداره در سال مالی ۱۳۹۹ خرشیدی ۲۰ مرتبه به ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور تدویر جلسه داده است که دراین جلسه ها ۸۱۲ پروژه مواد تدارکاتی نهادهای دولتی شامل پروژه‌ها و موارد تدارکاتی بخش زیربنا و منابع طبیعی، بخش امنیت و حکومت‌داری خوب، بخش اقتصاد، زراعت و انکشاف دهات و بخش معارف، صحت و مصوونیت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است که از این میان، ۷۵۸ پروژه تدارکاتی منظور، ۴۴ آن اعاده و ۱۰ پروژۀ دیگر آن رد شده است.

هوتکی گفت که در جریان سال مالی ۱۳۹۹ برای ۸۴۹ پروژه تسهیلات تدارکاتی از مرحله تثبیت نیازمندی تا مرحله عقد فراهم شده  است که از جمله ۸۳۲ پروژه به ارزش حدود ۵۸.۲۰ میلیارد افغانی عقد قرارداد شده است.

هوتکی گفت که در سال ۱۳۹۹ خرشیدی به تعداد ۳۱۵ پروژه نهادهای تدارکاتی از سوی ادارۀ ملی تدارکات طی مراحل و آفرگشایی شده  است و برای ۲۶۲ پروژه دیگر نیز اسناد معیاری تدارکاتی ترتیب شده است.

او گفت که سیستم داوطلبی برقی در وسط سال مالی ۱۳۹۹ افتتاح و تطبیق مرحلۀ آزمایشی آن در سه اداره؛ وزارت احیا و انکشاف دهات، اداره تنظیم امورآب و د افغانستان برشنا شرکت آغاز شد.

هوتکی تصریح کرد که در بخش مبارزه با فساد، این اداره برنامۀ مبارزه با فساد اداری رابا رعایت معیارات سکرتریت ویژه مبارزه با فساد و مصوبۀ شماره 4 شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد ترتیب و تدوین کرده  است. آسیب پذیری‌های فساد اداری در بخش تدارکات عامه از سوی کمیته میک ارزیابی شده است و ۳۸ فیصد سفارش های این کمیته در دور اول گزارشدهی به آن کمیته تطبیق شده است. ۴۵ شرکت و قراردادی متخلف در جریان سال مالی ۱۳۹۹ که از سوی وزارت خانه‌ها به روند محرومیت معرفی شده بودند، به لست محرومیت قرارگرفته است و نظر به شدت و خفت تخلف از دو تا پنج سال از اشتراک در روند‌های تدارکاتی محروم شده اند، همچنان مبلغ ۲۸۶.۴ میلیون افغانی بابت ضبط تضمین های شرکت‌های محروم به عواید دولت واریز شده است.

رییس ادارۀ تدارکات ملی افزود که در بخش نظارت از پیشرفت قراردادها، نظارت سیستماتیک و مستمر از پیشرفت۶۴۶ قرارداد تحت سقف صلاحیت آمر اعطأ و ۲۲۵ قرارداد بالای سقف صلاحیت آمر اعطأ صورت گرفته است و نظارت ساحوی از تطبیق ۱۸ قرارداد جهت حصول اطمینان از تطبیق قراردادها مطابق احکام قانون و طرزالعمل تدارکات و شرایط مندرج قراردادها نیز صورت گرفته است. برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا