سیاست

معاون اول رییس جمهور گزارشات اخیر و انکشافات در کشور را استماع کرد

کابل باختر 30 اسد
ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری امروز پس از ورود به کشور، با شماری از اساتید و بزرگان در قصر گلخانه صدارت دیدار و گفتگو کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این دیدار یکی از استادان، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری را در جریان آماده گی ها برای برگزاری سیمینار علمی پژوهشی "زبانهای اوزبیکی، ترکمنی، پشه‌یی، بلوچی و نورستانی، از قانون به عمل"قرار داده یاد آور شد که این سیمینار راه را برای تقویت، توسعه و انکشاف این زبان ها در کشور هموار می کند و سبب شگوفایی آن ها می گردد.
این عضو برگزار کننده سیمنیار همچنان یاد آور شد که این سیمنیار برای دریافت راهکار هایی راه اندازی میشود تا این زبانها بیشتر از این وارد مرحله تولید فکر و اندیشه شده و برای شکوفایی فرهنگ و ادب کار کنندکه گامی در راستای توسعه فرهنگی در کشور می باشد.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که این اقدام روشنفکران و متخصصین زبانهای رسمی سوم، کاملاً به موقع بوده و من از آن حمایت می کنم و آن را با رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نیز مطرح خواهم کرد.
در این دیدار همچنان داکتر عنایت الله بابر فرهمند رئیس دفتر مقام معاونیت اول ریاست جمهوری طی سخنانی آخرین گزارشات از اوضاع کشور بویژه اوضاع در ولایت کندز و بغلان را به معاون اول ریاست جمهوری ارایه نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا