جامعه

علمای دین : گناه رشوت دهنده و گیرنده و میانجی آنان یکسان است

کابل باختر 24 ثور
علمای دینی حمایت از نظامیان کشور را وظیفه و مکلفیت همه مردم بخصوص عالمان دین خواندند .
علمای دینی که درخطبه های نماز جمعه امروز صحبت می کردند  خاطرنشان کردند که جوانان با احساس و مسلمان پاک این سرزمین در چوکات پولیس ملی ، امنیت ملی و اردوی ملی شب وروز بخاطر دفاع از امنیت سر و مال مردم و کشور جانفشانی می کنند و بر علمای دینی وهمه اقشار جامعه است تا از آنان  حمایت بی دریغ کنند .
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر از شمار مساجد مرکز و ولایات کشور، دراین خطبه ها بیان شد که اسلام دین صلح و اخوت است نه دین جنگ و ویرانی و هر کسی که از آدرس این دین مبارک دست به وحشت و دهشت می زنند، ماین گذاری میکنند، انتحاری می کنند، خون مردم مسلمان کشور را می ریزند و به شمار یتیمان و بیوه ها می افزایند، بدون شک به خطا می روند و به عذاب سخت الهی گرفتار می شوند.
علمای دین نظامیان  کشور را که در برابر جنگ طلبان و دهشتگران شب و روز پیکار می کنند و قربانی می دهند ، ستودند و تاکید کردند کسانی که در این راه جان میدهند درجه رفیع شهادت را کمایی می کنند.
همچنان دراین خطبه ها به دساتیر دینی مبنی بر رعایت عدالت اجتماعی درجامعه اسلامی اشاره شد و گفته شد که دین اسلام دین برابری ، برادری و مساوات است هر نوع تفاوت و تبعیض را درمیان اقوام  و ملیت ها منع کرده است .
عالمان دینی فساد اداری را مولود همه نابسامانی های جامعه خوانده و گفتند که از این پدیده  اگر بصورت قطعی جلوگیری نشود ، جامعه اسلامی ما را به تباهی بیشتر می کشاند .
آنان از همه مردم خواستند تا در محو و برچیدن گلیم فساد اداری در کشور با نهادهای  عدلی، قضایی و امنیتی همکاری فعال کنند .
عالمان دین  رشوت دهنده و رشوت خوار و همچنان افراد میانجی این دو را گناه کاران یکسان بیان کردند و گفتند که مسلمانان باید خود را از چنین گناه های بزرگ حفظ کنند و هرگز مرتکب آن گناه ها نشوند.
دراین خطبه ها بر رعایت نظافت فردی و اجتماعی نیز تاکید شد و گفته شد که هوا رو به گرمی نهاده و باید مسلمانان  بخاطر صحت وسلامت فردی، خانواد گی و جامعه شان ، حفظ الصحه را  بیشتر از پیش رعایت کنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا