سیاست

ملاقات وزرای امور خارجه افغانستان و امارات متحده عرب

کابل باختر 8 میزان
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عرب، دیروز، در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی ملل متحد، دیدار و ملاقات نمودند.
به اساس معلومات دفترسخنگو وروابط عامه وزارت امورخارجه به آژانس باختر، نخست، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از اشتراک هیئت بلندرتبه امارات متحده عرب در ریکای شش در کابل، حمایت آن کشور از تلاش های صلح حکومت وحدت ملی و سائر همکاری های امارات متحده با افغانستان ابراز سپاس نموده و از دولت آن کشور خواهان تشویق سرمایه گذاری تجار اماراتی در افغانستان گردید.
سپس، وزیر امور خارجه امارات متحده عرب اظهار داشت که ضمن ادامه همکاری های آن کشور در عرصه های دیگر، برای سرمایه گذاری امارات در عرصه زراعت در افغانستان فرصت های گسترده ای مساعد است.
در ادامه این ملاقات، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از این که امارات متحده، حین صدور ویزه آن کشور، تأییدی پاسپورت های شهروندان افغانستان را می خواهد این موضوع را به عنوان یک مشکل یادآوری نمود و خواهان سهل سازی روند صدور ویزه آن کشور به شهروندان متقاضی کشورگردید. در پاسخ، وزیر امور خارجه امارات متحده عرب وعده سپرد که مشکل یاد شده را با مقامات ذیربط آن کشور در میان می گذارد و در جهت رفع آن اقدام خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا