سیاست

رئیس جمهور غنی در مراسم افتتاح موزیم لوور ابوظبی اشتراک کرد

کابل باختر 18 عقرب
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و هیات همراه اش، شام روز گذشته  در مراسم افتتاح موزیم لوور در  شهر ابوظبی پایتخت امارات متحدۀ عربی، اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور غنی هنگام ورود در مراسم افتتاح موزیم لوور ابوظبی، از سوی والاحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، مورد استقبال قرار گرفت.
در مراسم افتتاح این موزیم، بر علاوۀ رئیس جمهور غنی، شماری از سران و مقامات عالی‌رتبۀ کشورهای مختلف جهان اشتراک داشتند و هنگام بازدید رئیس جمهور و هیات همراه شان از موزیم لوور ابوظبی، اعضای خانواده شیخ و شیخ محمد بن سعود ولیعهد رأس الخیمه آنان را همراهی می کردند.
در این مراسم، والا حضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و صدراعظم امارات متحدۀ عربی صحبت کرد و ضمن خوش آمدید به  سران و نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای جهان، از حضور آنان تشکر کرد. در این مراسم مانویل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز سخنرانی نمود.
موزیم لوور اصلاً در شهر پاریس فرانسه موقعیت دارد که در آن بیشتر از ۳۵ هزار آثار باستانی مختلف نگهداری می شود و موزیم لوور در امارات متحدۀ عربی بر اساس توافق مشترک فرانسه و امارات متحدۀ عربی به سطح عالی در مطابقت با معیار های بین المللی ساخته شده است.
موزیم لوور در منطقه فرهنگی سعدیات ابوظبی در یک جزیره مصنوعی که ۲۴ هزار متر مربع مساحت دارد به هزینه صد میلیون یورو ساخته شده است و به ارزش میلیاردها دالر آثار هنری در آن نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.
در موزیم لوور ابوظبی برعلاوۀ آثار هنری و باستانی افغانستان، آثار هنری و باستانی شماری از کشورهای جهان به نمایش گذاشته خواهد شد و این موزیم، پل ارتباطی هنر شرق و غرب به شمار می رود.
والاحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون سرقوماندان قوای مسلح امارات متحدۀ عربی در رابطه به موزیم لوور ابوظبی گفت که این موزیم تصویر امارات متحدۀ عربی را در جهان بیشتر زیبا خواهد ساخت و بنیادی برای فرهنگ و هنر خواهد بود.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا