سیاست

صفحه ی انترنتی پیگیری وضعیت قوانین درشورای ملی، افتتاح شد

کابل باختر 10 ثور

عبدالظاهر قدیر نائب اول ولسی جرگه صفحه انترنیتی پیگیری وضعیت قوانین در شورای ملی را امروزافتتاح نمود .

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در مراسمی که به همین منظور در تالار کنفرانس های ولسی جرگه برگزار گردید، هیئت اداری ، شماری از وکلاء ، رؤسای عمومی ، معاونین ،برخی ازرؤسای دارالانشا های  مجلسین شورای ملی ، تعدادی از نمایند گان مؤسسات دولتی و غیر دولتی ،شماری از اعضای جامعۀ مدنی و مسؤلین برخی  رسانه های غیردولتی  اشتراک ورزیدند.

در آغاز، نائب اول ولسی جرگه ،دررابطه به ایجاد صفحۀ  تقنینی شورای ملی و اهمیت آن و پیشرفت تکنالوژی معلوماتی در عصرکنونی به تفصیل صحبت نموده، گفت قانون گذاری که یکی از وظایف مهم شورای ملی است، طی مراحل و نهایی شدن آن مطابق قانون اساسی ، معیاد معینی دارد و مجلسین شورای ملی نمی توانند طی مراحل قوانین را برای ماه ها ،  معطل قرار دهند .

 به همین دلیل ،لازم است وسیله ای  دراختیار ما قرارداشته باشد تا مارا قادرسازد، به گونۀ منظم قوانین را در تمام مراحل آن دنبال نمائیم .

خوشبختانه دسترسی به ابزار تخنیکی عصری وتکنالوژی جدید ،این سهولت را فراهم کرده  که ایجاد این صفحۀ  تقنینی میتواند، اطلاعات مربوط به قوانین را به صورت منظم وبه گونه تفصیلی در اختیار مردم  قرار دهد.

نائب اول ولسی جرگه، دسترسی به اطلاعات مخصوصأ، بخش قوانین را در زندگی مردم مهم دانسته،  گفت :درصورتیکه مرم از قوانین آگاهی داشته باشند ، درمیزان فساد اداری ، جرایم  و حق تلفی ها کاهش بعمل می آید و حق به حق دار میرسد

 خداینظرنصرت رئیس عمومی دارالانشای ولسی جرگه سخنران دیگری بود که درمورد نحوۀ استفاده ازین صفحۀ انترنیتی پیگیری وضعیت قوانین در شورای ملی  صحبت کرد.

وی جمع آوری معلومات ، پلان گذاری و به دسترس گذاشتن معلومات به موقع دراختیارمردم در پیوند به وظایف شورای ملی را در عرصۀ قانون گذاری ، نظارت پارلمانی ، نمایندگی از مردم و ارتقای ظرفیت اعضای شورای ملی بااهمیت خواند وایجاد این ویب سایت را در شورای ملی گامی به سوی انکشاف و تأ مین ارتباطات با سایر پارلمان های جهان دانست .

 به گفتۀ رئیس عمومی دارالانشای ولسی جرگه  ، پس  ازین تمام معلومات های مجلسین شورای ملی در بخش های مختلف قوانین به گونۀ تفصیلی به دسترس مردم قرار خواهد داشت.

 وی  از سعی وتلاش تمویل کنندگان  ومؤسسۀAPAP  که درین راستا کمک های مادی و تخنیکی وزمینۀ آموزش اعضای دارالانشا های ولسی جرگه و مشرانو جرگه شورای ملی رافراهم نموده  است،ابراز امتنان نمود .

محمد کاظم ملوان رئیس عمومی دارالانشای مشرانوجرگه ارزش و اهمیت ویب سایت تقنینی را در شرایط کنونی مهم دانسته ،تأمین ارتباط مردم با شورای ملی  و شورای ملی  با سایر پارلمان های جهان را با اهمیت خواند.

سپس رومالدو معاون مؤسسۀAPAP ضمن صحبتی اظهارداشت  که داشتن یک صفحه تقنینی برای شورای ملی افغانستان یکی از آرزوهای  ما بود که خوشبختانه به یاری و همکاری اعضای مجلسین شورای ملی به آن دست یافتیم .

به گفتۀ وی، با ایجاد این صفحه انترنیتی، شورای ملی افغانستان میتواند ، دررابطه به مسائل پارلمانی ازجمله روند قانونگذاری، با پارلمان های جهان  تبادل نظرنموده وباآنان ارتباط برقرارکند.

در پایان، نعمت الله غفاری نائب دوم ولسی جرگه و رؤسای دارالانشای ولسی جرگه وبرخی از حاضرین  نظریات و پیشنهادات مشورتی شان درمورد تقویت این صفحه انترنیتی را با هم  شریک ساخته ودر زمینه تبادل نظرنمودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا