سیاست

جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران برگزار شد

کابل باختر 6 جدی

جلسه کميته اقتصادي شوراي وزيران، بعد از ظهر امروز به رياست محمد کريم خليلي معاون رييس جمهور و رييس آن کميته برگزار شد.

دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس اطلاعاتي باختر خبر داد،در اين جلسه، طبق آجندا روی چگونگي انتقال چوبهاي ولايت هاي کنر و نورستان و جلوگيري از قطع جنگلات آن ساحه و همچنين چگونگي تطبيق پروژه هاي انکشافي و چالش هاي آنها و مسوده قرارداد فابريکه سمنت ولايت هرات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در اين جلسه، به معينان وزارتهاي امور داخله، ماليه، زراعت و آبیاری، تجارت و صنايع، اداره عالي نظارت بر تطبيق استراتژي مبارزه عليه فساد اداري، والي کنر و نماينده اتاق تجارت و صنايع کشور وظيفه سپرده شد تا جلسه­ يي را به رياست وزير اقتصاد تشکيل داده و طرح مشخصي را جهت جلوگيري از قطع جنگلات ولايتهاي کنر و نورستان و چگونگي انتقال چوبهاي موجود در آن ولايات، به جلسه بعدي کميته ارائه نمايند.

در اين جلسه، مشکلات و چالش هاي موجود در مسير تطبيق پروژه هاي انکشافي از سوي وزارتها و ادارات دولتي، نيز مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته و فيصله شد تا اين موضوع به خاطر اهميت آن، بار ديگر در جلسه بعدي کميته مورد بحث قرار گيرد و نتايج اين بررسي ها جهت اخذ تصميم به جلسه عالي شوراي وزيران ارائه شود.

همچنين مسوده قرارداد فابريکه سمنت ولايت هرات که از سوي وزارت معادن تهيه شده است، در اين جلسه مورد تأييد قرار گرفته و از اين وزارت خواسته شد تا گزارش پيشرفت کار فابريکه سمنت دهنه غوري را نيز به کميته ارائه نمايد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا