اقتصاد

کار یکصدوپنجاه پروژه باغداری درسرپل آغاز شد

سرپل باختر 6 سرطان
کار یکصدوپنجاه پروژه زراعتی وباغداری از سوی وزارت زراعت ، آبیاری ومالداری درچهارولسوالی  ومرکز ولایت سرپل آغاز گردید .
کنشکا حمیدی مسوول پروژه ملی باغداری ومالداری وزارت زراعت درولایت سرپل به آژانس باختر گفت که این پروژه  ها درمرکز و ولسوالی های سنچارک، سوزمه قلعه ، کوهستانات و گوسفندی اجرا خواهد شد .
منبع افزود، این پروژه ها شامل  اعمار شصت  ذخیره آب زراعتی ، هر کدام به ظرفیت پنجصد مترمکعب آب ونود باب کشمش خانه می باشد .
حمیدی علاوه کرد که درمجموع برای اجرا این طرح ها نزدیک به یکصدو دومیلیون افغانی از بودجه انکشافی وزارت زراعت ومالداری کشور هزینه برمیدار وقرار است تا دو سال دیگر با بیست وپنج درصد سهم گیری مستفید شوند گان به اتمام برسد .
آمر مالداری  وسرپرست اداره زراعت ومالداری ولایت سرپل می گوید تطبیق این پروژه ها دهاقین سرپل را از کشت خشخاش منع کرده وبه احداث باغها وفرهنگ باغداری تشویق می کنند .
به گفته  وی قبل از اینکه  باغداران به ویژه درفصل تابستان  به قلت آب زراعتی مواجه بودند ایجاد ذخیرگاه  های تازه میتواند  مشکلات آنان را دراین زمینه تا حدودی برطرف کند .
شریفی اضافه کرد که ایجاد کشمش خانه های جدید نیز میتوانند  به بهبود کیفیت کشمش این ولایت کمک کند .
قاری راشد یکتن از باغداران قریه چهارباغ مرکز ولایت سرپل گفت که ایجاد کشمش خانه وذخیره گاه های آب مفاد زیادی دارد.
نجیب الله یکتن از باغداران قریه القانی کلان مرکز ولایت سرپل گفت که از سه سال به این سو مردم این قریه بامشکل آب زراعتی مواجه بوده اند و اکثر نهال های مردم خشکیده است که عملی شدن پروژه های تازه مشکلات باغداران راتاحدودی زیاد حل می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا