جهان

سفیر افغانستان در دهلی جدید: مسوده توافق نامه سه جانبه حمل و نقل بندر چابهار تدوین شد

دهلی جدید/ایرنا/باختر/19قوس
سفیر افغانستان در دهلی جدیدی دیروز گفت که پیش نویس توافقنامه حمل و نقل سه طرفه میان ایران،افغانستان و هند تدوین شده و به زودی نهایی می شود.
به گزارش آژانس خبری دولتی ایران شیدا محمد ابدالی، در سخنانی در دهلی جدید گفت از منظر طرح های منطقه ای ، توافق نامه سه جانبه بندر چاپهار موضوع بسیار مهمی است و ما با جدیت این مساله را دنبال می کنیم و در حال پیشرفت در این مساله هستیم.
وی اظهار داشت که اکنون این پیش نویس توسط سه کشور در حال بررسی است و انتظار می رود به زودی نهایی شود و تاریخ امضای این توافق نامه در یکی از سه کشور های مربوط مشخص شود.
توافق نامه حمل و نقل ایران ، افغانستان و هند در ماه می سال جاری در سفر سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند به ایران مطرح شده بود.
ابدالی گفت هر گونه سرمایه گذاری در ساخت و پیشرفت افغانستان می تواند به رشد اقتصادی افغانستان کمک کند و تاثیر بسزایی در حمل و نقل آسان کالا و صادرات انرزی و دسترسی به منابع معدنی در منطقه دارد.
بندر چاپهار از نظر ستراتیژیک بسیار مهم بوده و می تواند برای هند مسیر کوتاه، آسان و ارزان دسترسی به افغانستان و بازار های اسیای مرکزی باشد.
دولت هند پیشتر برای توسعه بندر چابهار یکصد میلیون دالر اعتبار تصویب کرده و هفته گذشته نیز یک هیات بلند پایه از وزرات کشتیرانی و بنادر هند برای بررسی چگونگی سرمایه گذاری در چاپهار به ایران سفر کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا