جهان

احتمال تحریم کنفرانس سرمایه گذاری عربستان توسط آمریکا و بریتانیا

واشنگتن – بی بی سی نیوز – 22  میزان – باختر
حکومت های بریتانیا و آمریکا در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، در حال بررسی گزینه تحریم یک نشست اقتصادی بین المللی در عربستان هستند.
تعدادی از سرمایه داران، شرکت ها و رسانه های غربی در روزهای اخیر اعلام کرده اند که در رابطه به ناپدید شدن جمال خاشقچی ، روزنامه نگار عربستانی در کنفرانس "ابتکار سرمایه‌گذاری آینده" که قرار است در روزهای اول تا سوم ‌ماه عقرب در ریاض برگزار شود٬ شرکت نخواهند کرد.
دارا خسروشاهی٬ مدیرعامل شرکت اوبر، استیو کیس٬ از بنیانگذاران شرکت ای‌او‌ال (AOL) و باب بکیش٬ مدیر عامل شرکت ویاکام، از جمله چهره هایی هستند که در نشست مذکور شرکت نخواهند کرد.
روزنامه نیویارک تایمز، روزنامه فایننشیال تایمز و شبکه هایی نظیر سی ‌ان ‌ان و سی ‌ان‌ بی ‌سی از این کنفرانس – که به ابتکار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار می شود – کناره‌گیری کرده اند.
منابع دیپلماتیک به بی بی سی، گفته اند که استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا و لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل بریتانیا، احتمالا در کنفرانس ریاض شرکت نخواهند کرد.
همچنین دیپلمات های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال تهیه متن یک بیانیه مشترک هستند که در صورت تایید خبر قتل جمال خاشقجی صادر خواهد شد.
جمال خاشقجی – که پس از ترک عربستان به شدت از محمد بن سلمان ولیعهد پرقدرت آن کشورانتقاد می کرد – روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
مقامات در ریاض، این اتهام که حکومت عربستان  دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است "دروغ" و "بی اساس" خوانده اند.
این در حالیست که ترکیه می‌گوید شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد  خاشقجی داخل کنسولگری کشته شده است.  فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا