اخبارجامعهTOP

آمار شهدای سیلاب‌ در فاریاب به ۵۷ تن رسید

 

کابل ۳۰ ثور باختر

مسوولان می‌گویند که بر اساس اطلاعات اولیه در اثر سیلاب‌های اخیر در فاریاب آمار شهدا به ۵۷ تن رسیده  است.

اخیراً این مسوولان می‌افزایند که در پی بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب شب گذشته در قریه قورچی ولسوالی بلچراغ ۴۱ تن، در ولسوالی‌ چهلگزی پنج تن به شمول یک زن و در ولسوالی قرغان یک کودک جان باخته و  بیشتر از ۳۰۰ منزل مسکونی، صدها دکان و بیشتر از هزار‌ها جریب مزارع و کشتزار دیگر به گونه کامل تخریب شده است.

این در حالی است که سرازیر شدن سیلاب‌های ویران‌گر شب گذشته افزون بر تلفات جانی، خسارات مالی هنگفتی را به باشنده‌‌گان ولسوالی‌های بلچراغ‌، قیصار، خیبر، گرزیوان، المار  و حومه شهر میمنه وارد کرده است.

مولوی شمس الدین محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب می‌گوید که تا اکنون آمار جان‌باخته‌گان سیلاب‌های پسین در فاریاب به ۵۷ تن رسیده است.

براساس گفته‌های محمدی؛ این آمار ابتدایی بوده و آمار  تلفات در حال افزایش است و هنوز آمار دقیق دریافت نشده است.

در همین حال، شاروالی شهر میمنه در هماهنگی با سایر ادارات حکومتی نشست اضطراری غرض جمع‌آوری کمک به آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها را برگزار کرده است.

در این نشست که مولوی حمیدالله ارشاد، معاون والی فاریاب نیز حضور داشت گفت که کمیتۀ‌ غرض جمع‌آوری مساعدت برای یاری‌رسانی با آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها به جمع‌آوری کمک‌ها آغاز کرده است.

در این نشست شیخ حیات الله حلیم، رییس شورای علما فاریاب نیز از باشنده‌گان فاریاب خواست که هرچه عاجل با آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا