سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: نقش ترکیه در راستای صلح و ثبات درافغانستان کار ساز است

کابل27 میزان باختر
سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری عصر دیروز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری کشور دوست ترکیه در ارگ ریاست جمهوری دیدار و با ایشان پیرامون تحکیم روابط و افزایش همکاری میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری ترکیه گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،
در این دیدار معاون اول ریاست جمهوری  سفر رئیس جمهوری ترکیه را به  افغانستان یک سفر تاریخی دانسته   یاد آور شد " ترکیه از کشور های دوست افغانستان می باشد که با کشور ما روابط دیرینه دارد و  از گذشته ها بدینسو در بخش های مختلف به مردم افغانستان کمک کرده است."
معاون اول ریاست جمهوری از کمک های جمهوری ترکیه به مردم افغانستان اظهار قدر دانی کرده افزود که نقش جمهوری ترکیه در راستای  برگردانیدن صلح و ثبات  به افغانستان کار ساز و ارزشمند می باشد.
معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار از رئیس جمهوری کشور ترکیه خواست تا کمک های کشورش را در زمینه های تعلیم و تربیه جوانان و آموزش نظامیان افغانستان بیشتر سازد.
در این دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اظهار امیدواری کرد که مردم افغانستان بزودی شاهد برقراری صلح و ثبات در کشور شان باشند تا بتوانند کشور خویش را آباد کنند.
رئیس جمهوری ترکیه به مردم افغانستان اطمینان داد که کشورش در کنار مردم افغانستان قرار دارد و در زمینه های مختلف مردم این کشور را یاری میرساند.
رئیس جمهوری ترکیه که صبح روز شنبه برای انجام یک سفر رسمی غرض باز دید از افغانستان وارد کابل شده بود پس از دیدار های رسمی با مقامات بلند رتبه جمهوری اسلامی افغانستان و امضای موافقتنامه همکاری های طولانی مدت با افغانستان، شام دیروز با رئیس جمهور و معاونین آن و رئیس شورای اجرائییه در ارک ریاست جمهوری خدا حافظی کرده و عازم کشورش شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا