جامعه

اردوگاه موقت درهرات برای بیجا شده های داخلی ایجاد میشود

شهرهرات 4 قوس باختر
قرار است در آینده نزدیک اردوگاه اسکان موقت برای بیجاشد گان داخلی با گنجایش ده هزار خانواده درولایت هرات  ایجاد گردد.
احمد جاوید نادم رئیس اداره امور مهاجرین هرات گفت  که درین اردوگاه آوار گان داخلی برای شش ماه نگهداری می شوند وراه حل اساسی طبق پالیسی ملی بیجا شدگان  جهت برگشت شان به مناطق اصلی شان سنجیده خواهد شد.
رئیس اداره امور مهاجرین هرات عمده ترین فعالیت آن اداره را رسیدگی به چالش های وضعیت بیجاشد گان عنوان کرد وگفت: " از آغاز سال جاری تا اکنون دوصدو سی هزار از هموطنان به شکل داوطلب از ایران به افغانستان برگشت نموده اند که یکصدو چهل وهفت هزار تن به گونه فردی مسکن گزین شدند.
این درحالیست که سال گذشته چهل هزار خانواده بشکل اجباری و هفتاد هزار به گونه دوطلب درین کشور اسکان گزین شدند.
نادم از تثبیت هویت بیست ویک هزارو هشتاد سه خانواده بیجا شده داخلی نیز سخن زد ویادآورشد، که از میان ارقام ذکر شده شانزده هزار تن آن روند مثبت بایمتریک شان آغاز شده است.
براساس گفته های این مسول دولتی قرار است در هفته آینده برنامه های بزرگ انکشافی با حضور مقامات بلند پایه دولتی افتتاح گردد، از جمله پروژه شهرک سعادت به ارزش مجموعی سی و دو میلیون دالر و چندین باب گلخانه‌ افتتاح میگردد.
وی از توزیع پنج هزار متریک تن گندم برای بیجاه شد گان خبر داد و علاوه‌ نمود که اضافه از سه هزار خانواده  بعد از سروی و شناسایی تحت پوشش کمک های زمستانی آن اداره قرار گرفتند.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا