سیاست

رئیس جمهور غنی با وزیر امور خارجه هند دیدار کرد

کابل باختر 19 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با سوشماسواراج وزیر امور خارجه هند در اسلام آباد از کمک های آن کشور با افغانستان در عرصه نظامی مخصوصأ در تقویت قوای هوای کشور قدر دانی نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،رئیس جمهور کشور دراین دیدارخواستار همکاری هند در عرصهء معادن به ویژه برش سنگ مرمر، پالش و ارائه سنگ مرمر افغانی به بازار های اروپایی گردید.
وزیر امور خارجه هند از رئیس جمهور غنی تشکر  نمود که در "کنفرانس پروسه استانبول- قلب آسیا" بگونه روشن صحبت نموده و برای اشتراک کننده گان در کنفرانس در خصوص افغانستان و منطقه پیام های واضح ارائه کرد. وی به رئیس جمهور اطمینان داد که کشورش در بخش های معادن و برنامه های انکشافی با افغانستان همکاری خواهد کرد.
سوشماسواراج افزود، هندوستان همیشه در کنار افغانستان باقی خواهد ماند و ما از موقف و خواست های حکومت افغانستان حمایت می کنیم. وی اضافه کرد که به عنوان یک کشور مستقل این را برای افغانستان حق می پنداریم که با هر کشور بر مبنای منافع ملی روابط و مناسبات تأمین نماید.
وزیر امور خارجه هند گفت، اموال و محصولات افغانستان در بازارهای هند مارکت خوب و علاقمندان زیاد دارد که بعد از حل مشکلات فعلی در ترانزیت،  در این راستا همکاری بیشتر خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا